خبرگزاری کار ایران

آغاز اولین جشنواره قرآن و عترت خانواده مدیریت شهری و روستایی کشور

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۱۶۵۹

​شیوه‌نامه ثبت نام و شرکت در اولین جشنواره قرآن و عترت خانواده مدیریت شهری و روستایی کشور که از سوی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور و با مشارکت سازمان دارالقرآن‌الکریم بصورت مجازی برگزار می شود، برای اطلاع رسانی در سطح استان ها و ابلاغ به شهرداری ها و دهیاری ها به استانداری ها ابلاغ شد.

به گزارش ایلنا، اولین جشنواره قرآن و عترت خانواده مدیریت شهری و روستایی کشور به منظور نشر معارف و آموزه های قرآن کریم و اهل بیت عصمت و طهارت در خانواده مدیریت شهری و روستایی و با رعایت الزامات پیشگیری از شیوع کرونا به صورت مجازی ازهشتم اردیبهشت ماه (مصادف با میلاد حضرت امام حسن مجتبی علیه‌السلام ) لغایت اول تیر ماه سال جاری (مصادف با میلاد حضرت امام‌رضا علیه السلام) برگزارمی ‌شود.

این برنامه با محوریت برنامه های آموزشی و معارف قرآن و گفتمان صبر و امید و تواصی در قالب فعالیت های ادبی و هنری برگزار می شود.

اهداف این جشنواره عبارتست از: ترویج و تعمیق فرهنگ غنی قرآن‌کریم و آموزه‌های عترت (ع) بین خانواده مدیریت‌شهری و روستایی کشور، ارتقای مهارت‌های قرآنی خانواده مدیریت شهری و روستایی کشور شامل روخوانی، روانخوانی، صحت قرائت و... و ترویج و ارتقاء روحیه بردباری، استقامت، همدلی و همیاری بین خانواده بزرگ مدیریت شهری و روستایی کشور.

این جشنواره در ۳ بخش زیر برگزار می شود که عبارتند از: "مهارت‌های قرآنی" شامل روخوانی، روانخوانی، صحت قرائت نماز، صوت و لحن،" معارف قرآنی" شامل  حفظ موضوعی، حفظ جزء ۳۰، سبک زندگی قرآنی، تفسیر آسان جزء۳۰ قرآن، پرسمان قرآنی، قصه های قرآنی، حجاب و عفاف، ازدواج در اسلام و بخش "ادبی – هنری" شامل موضوعات قرآن، رمضان، صبر و امید و همدلی و علاقه مندان در این بخش می توانند در قالب‌های شعر، داستان، عکس، نقاشی و محتوای الکترونیک در جشنواره شرکت نمایند.

جشنواره در دو شکل رقابتی و غیر رقابتی (عمومی) برگزار می شود و در شکل رقابتی نفرات برگزیده رشته‌ها در سطح ملی با هم به رقابت خواهند خواهد پرداخت و به نفرات برگزیده جوایز مربوطه اهدا خواهد شد. در شکل غیر رقابتی مرحله ملّی برگزار نشده و شرکت‌کنندگان صرفاً از محتوای آموزشی و بسته‌های فرهنگی ارائه شده بهره‌مند خواهند شد.

مخاطبان جشنواره، دارندگان هر نوع رابطه استخدامی با شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور هستند که می توانند در این جشنواره شرکت نمایند و تقسیم‌بندی کلی شرکت‌کنندگان در ۴ گروه کارکنان شهرداریها، خانواده کارکنان شهرداریها، کارکنان دهیاری‌ها و خانواده کارکنان دهیاری‌ها صورت می‌پذیرد.

برای هر یک از این گروه‌ها دوره‌های مجزا پیش بینی شده است و شرکت‌کنندگان می‌توانند در بخش مربوط به خود مطابق شیوه‌نامه در جشنواره شرکت نمایند و رقابت در هر بخش جشنواره بین هر یک از گروه ها به صورت مجزا صورت می پذیرد و در پایان نفرات برگزیده استانی در ۴ دسته انتخاب می شوند.

بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، علاقه مندان با مراجعه با درگاه سامانه ملی آموزش مجازی قرآن و عترت به نشانی  https://lms.telavat.com  پس از تعیین گروه خود (کارکنان شهرداری، خانواده های کارکنان شهرداری، کارکنان دهیاری، خانواده کارکنان دهیاری) در دوره‌های آموزشی که مجازند در آن شرکت نمایند در دو قالب رقابتی و غیر رقابتی ثبت‌نام می‌نمایند و سپس در صفحه شخصی آنان در سامانه مذکور دوره‌های ثبت نامی تعریف می شود و افراد می توانند فیلمهای آموزشی بارگزاری شده را مشاهده نمایند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز