خبرگزاری کار ایران

فرمانده ستاد مقابله با کرونا کلانشهر تهران:

احتمال بروز نوع جهش‌یافته ویروس کرونا با خیز جدید/ میزان واکسن موجود کفایت نمی‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۱۶۴۱

فرمانده ستاد مقابله با کرونا کلانشهر تهران بیان کرد: موارد جدید بستری از روز گذشته هزار و ۴۶۰ بیمار بود که ۲۰۵ نفر در بخش مراقبت ویژه بستری هستند. با تلاش کادر درمان در ۲۴ ساعت گذشته هزار و ۳۴۰ نفر مرخص شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا زالی، فرمانده ستاد مقابله با کرونا کلانشهر تهران در پایان جلسه امروز ستاد استانی مبارزه با کرونا شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: براساس آمار تعداد بیماران فعلی در ۲۴ ساعت گذشته ۸ هزار و ۳۲۴ بیمار هستند که از این تعداد ۲ هزار و ۹۵ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری‌اند.

او افزود: موارد جدید بستری از روز گذشته هزار و ۴۶۰ بیمار بود که ۲۰۵ نفر در بخش مراقبت ویژه بستری هستند. با تلاش کادر درمان در ۲۴ ساعت گذشته هزار و ۳۴۰ نفر مرخص شدند.

زالی با اشاره به آمار مراجعان سرپایی گفت: این تعداد به عدد ۱۴ هزار و ۶۰۰ نفر نزدیک شده است.

او درباره شرایط تهران گفت: تا انتهای هفته با حالت سینوسی و فراز و فرود مواجه خواهیم بود.

زالی افزود: ویروس جهش یافته جدید ممکن است باعث شود تا در انتظار خبرهای بدی باشیم و ممکن است در آینده نه چندان دور نوع جهش یافته با خیز جدید بروز کند.

او تاکید کرد: استفاده از ماسک، شست و شوی دست‌ها و فاصله اجتماعی همچنان موثرترین روش جلوگیری از ویروس جهش یافته است و باید واردات مکفی، مستمر و پیوسته با سرعت بالای واکسن به کشور به ویژه تهران انجام شود.

زالی گفت: این میزان واکسن کفایت نمی‌کند و بخش‌های زیادی از گروه‌ها درخطر هنوز نتوانستند واکسن دریافت کنند و با سرعت بخشیدن به واکسیناسیون ممکن است بتوانیم حفاظت نسبی را ایجاد کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز