خبرگزاری کار ایران

دستگیری فروشنده انسولین های تقلبی

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۱۱۸۹

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ از شناسایی و دستگیری فردی در خصوص خرید و فروش انسولین های تقلبی در فضای مجازی و کشف بیش از ۲۰۰ عدد انسولین، خبر داد.

به گزارش ایلنا، سرهنگ داود معظمی گودرزی گفت: فردی به پلیس فتا تهران بزرگ مراجعه و مدعی شد در فضای مجازی اقدام به خرید انسولین کرده و زمانی که برای استفاده آن با پزشک مشورت کرده، متوجه شده انسولین ها فاسد و تاریخ گذشته است.

وی بیان داشت: شاکی در ادامه اظهارات خود گفت، باتوجه به نیاز مادرم به انسولین، در فضای مجازی جستجو کردم و با شخصی ناشناس که خود را از وارد کنندگان این دارو معرفی کرد آشنا شدم و پس از صحبت های اولیه بنده مبلغ پنجاه میلیون ریال برای خرید انسولین برای وی واریز کردم و پس از دریافت داروها با بررسی پزشک مشخص شد انسولین ها به هیچ عنوان قابل استفاده نمی باشد. 

 وی افزود:کارشناسان پلیس فتا پایتخت تحقیقات خود را آغاز کردند و با بهره گیری از روش های علمی و اقدامات فنی فرد مذکور را در فضای مجازی شناسایی و متوجه شدند مجرم با جعل هویت افراد مختلف در عرصه پزشکی در فضای مجازی اقدام به فروش داروهای فاسد و غیرقابل استفاده تحت عنوان انسولین به افرادی که نیازمند این دارو هستند می کند 

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: با به دست آمدن اطلاعات هویتی متهم و پس از تشریفات قضایی، در نهایت مجرم در مخفیگاه خود در یکی از مناطق غربی تهران دستگیر و بیش از ۲۰۰ قلم انسولین غیرقابل استفاده از محل اختفای وی کشف گردید.

گودرزی اظهار داشت: متهم پس از انتقال به پلیس فتا هرگونه جرمی را انکار می کرد اما پس از روبه رو شدن با شاکی پرونده و ادله دیجیتال ضمن پذیرش بزه انتسابی به فروش داروهای فاسد اعتراف کرد.

 رئیس پلیس فتا تهران بزرگ ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن روز معلم به شهروندان توصیه کرد: باید توجه داشت که خرید و فروش هرگونه دارو در فضای مجازی ممنوع است و علاوه بر جرم بودن این اقدام، غالب این افراد نیز کلاهبردار هستند،بسیاری از این افراد اصلا دارویی در اختیار ندارند و با یک جست و جوی ساده در فضای مجازی به اطلاعاتی دست پیدا می کنند و مدعی داشتن داروهای نادر هستند.شهروندان همچنین در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی می توانند مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس  www.Cyberpolice.ir  گزارش کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز