خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش و پرورش به مناسبت هفته معلم:

واکسیناسیون دانش‌آموزان و معلمان را در اولویت قرار دهید

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۰۶۹۰

وزیر آموزش و پرورش با در خواست از رییس جمهور مبنی بر واکسیناسیون معلمان و دانش آموزان گفت: یک سال کار در دوران کرونا به ما آموخت معلم و کلاس درس جایگزین ندارد و به همین خاطر درخواست داریم که واکسیناسیون دانش آموزان و معلمان را در اولویت قرار دهید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مراسم «بزرگداشت مقام شامخ معلم» باحضور ریاست جمهوری و محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش برگزار در دفتر رییس جمهور برگزار شد.

حاجی میرزایی در این جلسه بیان کرد: روز شهید مطهری، شهید رجایی، حسن امیدزاده، حمید دانش، امیرصادقی، محمد علی محمدیان، علی بهایی، احسان موسوی و سایر معلمانی که با وجود کرونا از طریق مختلف و با به کارگیری تمام ظرفیت‌ها مانند درب ماشین، درب یخچال به عنوان تخته استفاده کردند و یا به هر نحو دیگری تلاش کردند آموزش را ادامه دهند، تقدیر می‌کنم که نگذاشتند آموزش تعطیل شود. با افتخار می‌گویم که «معلمان سپاس».

وی ادامه داد: درباره اهمیت معلمان بارها گفته شده است اما اینبار اهمیت جایگاه معلمان باید به گونه دیگری بیان شود. بر اساس آموزه‌های قرآن کریم انسانی‌ها زمینی که از مادر متولد می‌شوند هیچ نمی‎دانند و ورود آن‌ها به دنیا آغاز دانستن است. مسیر و ابزارهایی هستند که انسانی را به جایگاه مسجود ملاک برسانند از این رو سمع، بصر و فواد سه ویژگی مهم انسانی است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: حاکمیت این فرصت را دارد با تغدیه این قابلیت‌های ممتاز مسیر آینده را هموار کند، یعنی نسل آینده را برای گفتگو، تفکر خلاق، توانایی حل مسائل و. . در دنیای واقعی پرورش دهد. هیچ فرصت سوزی بدتر از، از دست دادن این فرصت نیست.

وی گفت: دنیای امروز از سیطره رسانه سخن می‌گوید، مگر ابزار رسانه‌ها چیست که تا این اندازه سیطره دارند؟ رسانه‌ها به تغذیه چشم، گوش و افکار انسان می‌پردازند. در عین حال اما دانش آموزان ۱۲ سال از بهترین دوره یادگیری خود را در مدارس می‌گذارنند. زمان تغذیه این ابزار کلیدی در اختیار نظام تعلیم و تربیت است، اما این فرصت را کی و کجا می‌توان پیدا پیدا کرد.

حاجی میرزایی خاطر نشان کرد: اگر امروز آسیب‌های روانی نگران کننده است، ریشه‌های آن را باید در خانه و مدرسه جستجو کرد. به طور کلی این خانه و مدرسه است که می‌تواند راه حل‌ها را نهادینه کند.

وی افزود: بهره‌گیری هوشمندانه و هدفمند از این فرصت را می‌توان به جرات از اهداف هر حاکمیت جهت توسعه هر کشوری دانست. خانه و دامان پر مهر مادران به عنوان مدرسه اول و مدرسه و معلمان خانه دوم دانش آموزان هستند.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: لایحه رتبه ده‌بندی معلمان در دولت شما تصویب و تقدیم مجلس شده است و در دستور کار آموزش و پرورش قرار گرفت.

حاجی میرزایی تاکید کرد: در زمینه توسعه فضاهای ایمنی باید گفت که روزانه ۲۸ کلاس درس ساخته شد، مدارس خشت و گلی و بخاری‌های نفی جمع آوری شدند. در این مدت سیستم ایمنی استانداردسازی و پوشش پیش دستانی دو برابر شد، این میزان در مناطق روستایی حتی از ۲۳ درصد به ۵۸ درصد در مناطق روستایی رسید. همچنین جذب دختران عشایری به چرخه تحصیل ۱۲ درصد افزایش یافت.

وی خاطر نشان کرد: در توسعه مهارت آموزی ۵۰ درصد رشد هنرجویان و ۴ برابر شدن هنرجویان روستایی را داریم. مدرسه تلویزیونی ایران برای دوره ابتدایی با بیش از ۲ هزار برنامه درسی ارائه شده است. کتاب‌های درسی به نصب رمزینه صحیح مجهز شده است. علاوه بر اینها شبکه شاد متولد شد و به سرعت رشد یافت.

حاجی میرزایی گفت: یک سال کار در دوران کرونا به ما آموخت معلم و کلاس درس جایگزین ندارد و به همین خاطر درخواست داریم که واکسیناسیون دانش آموزان و معلمان را در اولویت قرار دهیم.

وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: می‌توان یادآوری کرد که آموزش و پرورش تلاش کرده از کیفیت بیشتر، محرومیت کمتر، عدالت بیشتر، دسترسی به فضاهای استانداردتر و ایمن‌تر برخوردار باشد که البته راه زیادی پیش‌رو داریم و باید گام‌های بیشتری برداریم. در نهایت بابت کاستی‌ها از خانواده‌ها و معلمان پوزش می‌طلبم و همچنین بابت دستاوردها از شما قدردانی می‌کنم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز