خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل غذا و دارو:

هیچ‌کدام از کشورهای طرف قرارداد واکسن کرونا به تعهداتشان درست عمل نکرده‌اند

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۰۴۷۶

مدیر کل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفت: هیچ کدام از کشورها به تعهداتشان در قبال واردت واکسن کرونا به ایران درست عمل نکرده اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «سید حیدر محمدی» مدیر کل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو در نشست خبری مجازی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا در مورد چرایی عدم تعهد روسیه برای واردات واکسن کرونا بیان کرد: تا الان هیچ کشوری به تعهداتش درست عمل نکرده است، به طور مثال بهارات هند با ما قرارداد دومیلیون دز بسته بود، ولی ۳۷۵ هزار دز آن به دستمان نرسید و توقیف شد، همچنین طبق قرارداد، اسپوتنیک برای ما دو میلیون دز باید وارد می‌شد اما تا الان ۷۲۰ هزار دز آن را به ما داده اند.

وی ادامه داد: به هر حال هیچ کدام از کشورها تعهداتش درست عمل نکرده اند،حتی کوکس علیرغم ادعایی که داشت از ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار دز که باید در این ماه‌ها تحویل می‌داد، ۷۰۰ هزار دز به ما واکسن داده است، پس همه کشورها اشتباه کردند که تعهدات زیادی دادند و خود ما هم تا زمانی که واکسیناسیون مردم انجام نشود اجازه  صادرات نمی‌دهیم.

شربت آلرگارد مسمومیت‌زا نیست

«عبدالعظیم بهفر» سرپرست اداره کل امور فراورده‌های طبیعی و سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایلنا در مورد شربت ضد کرونای آلرگارد که گفته می‌شود درون آن ماده تریاک وجود دارد و باعث مسمومیت بیماران کرونایی می شود، توضیح داد: این شربت یکی از فراورده‌هایی است که تایید لازم را از سازمان غذا و دارو اخذ کرده و اجازه تولید به شکل محدود داشته و تولید را نیز انجام داده است.

وی ادامه داد: به طور کلی از هر امکاناتی برای درمان بیماری استفاده می‌کنیم تا این بیماری منحوس را شکست دهیم حال با واکسن یا دارو و ادعاهایی که در مورد مسمومیت می‌شود درست نیست چون مسمومیت زا نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز