خبرگزاری کار ایران

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خبر داد:

​ایجاد ۵۰ هزار فرصت شغلی برای محرومان با همکاری سپاه و بسیج سازندگی در سال ۱۴۰۰

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۰۱۶۴

​معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد گفت: با همکاری بسیج سازندگی و سپاه ۵۰ هزار فرصت شغلی برای مددجویان در سال ۱۴۰۰ ایجاد خواهد شد.

به گزارش ایلنا، تفاهم‌نامه همکاری برای توسعه اشتغال محرومان در استان قزوین با حضور حجت‌الله عبدالملکی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد، سردار زهرایی، رئیس بسیج سازندگی کشور و فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین امضا شد. معاون اشتغال کمیته امداد در این جلسه گفت: امیدواریم در سال ۱۴۰۰ با رفع مانع از تولید که مقام معظم رهبری بر آن تاکید دارند، شاهد جهش تولید و رونق اشتغال باشیم.

وی ادامه داد: براساس آمار رسمی دولت، از ۵۲۰ هزار شغل ایجاد شده در سال گذشته بیش از ۱۹۹ هزار شغل در کمیته امداد تولید شده که معادل ۳۸ درصد اشتغال کشور است. البته این رقم بدون محاسبه اشتغال از طریق کاریابی این نهاد بوده که در صورت محاسبه این عدد، سهم کمیته امداد در اشتغال کشور حدود ۴۵ درصد خواهد شد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد اظهار کرد: ما در کمیته امداد، اشتغال تولیدمحور را دنبال می‌کنیم و در این میان تلاش می‌کنیم از ظرفیت‌های بسیج سازندگی استفاده کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، وی خاطرنشان کرد: مساله اشتغال محرومان وظیفه و تکلیف ماست و بسیج سازندگی و سپاه به کمک ما آمدند. 

عبدالملکی گفت: اشتغال‌زایی برای محرومان با کمک سپاه در سال ۹۹ در ۱۱ استان به صورت آزمایشی اجرا شد که نتیجه آن توسعه اجرای این همکاری است.

در ادامه این نشست سردار زهرایی، رئیس سازمان بسیج سازندگی با اشاره به تفاهم‌نامه همکاری برای ایجاد اشتغال مددجویان گفت: این شیوه‌نامه به دنبال آن است که با توانمندسازی محرومان و ایجاد اشتغال برای نیازمندان، آنها را از چرخه حمایتی خارج کند.

رئیس بسیج سازندگی تاکید کرد: این طرح سال گذشته به صورت آزمایشی اجرا شد و حدود ۱۰ هزار فرصت شغلی ایجاد کردیم و برای سال جاری ایجاد ۵۰ هزار فرصت شغلی هدف‌گذاری شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز