خبرگزاری کار ایران

دبیر قرارگاه طرح قاسم سلیمانی در گفت‌وگو با ایلنا:

تمام راهبردهای طرح غربالگری شهید سلیمانی اجرا می‌شود/ واکنش به ادعای کمبود بودجه

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۹۵۹۷

دبیر قرارگاه و پشتیبانی طرح قاسم سلیمانی ضمن تکذیب خبر توقف این طرح گفت: چنین مسئله‌ای صحت ندارد و راهبردهای طرح همه دنبال می‌شود.

«حسین عرفانی» دبیر قرارگاه و پشتیبانی طرح شهید قاسم سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به اظهارات اخیر مسئول سابق سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور که به عنوان یکی از پایه‌گذاران طرح شهید سلیمانی خبر از توقف ناگهانی این طرح داده بود، بیان کرد: چنین مسئله‌ای صحت ندارد، در این طرح ما چند راهبرد را پیش گرفتیم، در فاز اول آموزش و اطلاع‌رسانی مدنظر بود و در کنار آن نیز بحث حمایت‌های اجتماعی را به منظور رعایت قرنطینه برای افراد در معرض خطر مدنظر داشتیم.راهبرد دوم، بیماری‌یابی و شناسایی سریع بیماران و راهبرد سوم هم بحث ایزوله کردن آنها بود.

وی ادامه داد: حال سوال این است که آیا در مقابله با کووید۱۹ ما باید کار دیگری می‌کردیم و آیا می‌شود همین موارد پیش گفته را تعطیل کرد؟ بحث بعدی این است که کووید ۱۹ اگرچه یک موضوع مرتبط با سلامت است، اما سایر ارکان خدمات اجتماعی را هم تحت تاثیر قرار می‌دهد، ما در بحث سلامت به منظور تامین و حفظ سلامت جامعه یک فرمول کلی داریم، یعنی برای تامین سلامت نیاز به این داریم که علاوه بر ساختار نظام سلامت ما هم به عنوان یکی از ارکان تامین ارتقای سلامت در سطح جامعه، سطح دیگر را هم تحت نظر قرار دهیم، که یکی از آن بحث هماهنگی بین‌بخشی تمام ادارات و نهادهایی است که دستی بر آستین و مسئولیتی در تامین سلامت بیمار دارند که در این میان بسیج در کشور ما یک فرصت مغتنم به منظور تجلی هماهنگی غیربخشی است که می‌تواند حضور داشته باشد.علاوه بر آن عزیزانی هم داریم که به‌ عنوان امدادگر هلال احمر انجام وظیفه می‌کنند.

عرفانی با اشاره به برنامه واکسیناسیون بیان کرد: اولویت اول شامل اعضای نظام سلامت بود و بعد طبق اعلام وزارت بهداشت واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال و بعد دیگر اولویت‌ها انجام خواهد شد، در افق نزدیک هم که واکسن ایرانی را خواهیم داشت و از این طریق ایمنی اجتماعی ایجاد خواهد شد.

وی در پاسخ به سوالی در مورد کمبود بودجه طرح شهید سلیمانی که پیش‌تر مسوول سابق بسیج جامعه پزشکی به آن پرداخته بود و آن را یکی از علت‌های توقف طرح اعلام کرده بود، بیان کرد: راهبردهای این طرح همه انجام می‌شود، اگر عزیز بزرگواری غیر از اینها را انتشار داده، باید با خودش صحبت شود تا اگر مستندی در رابطه با این موضوع دارد، ارائه دهد.

وی یادآور شد: زمانی طرح شهید قاسم سلیمانی اجرا شد که در افزایش پیک سوم بیماری در شروع فصل سرد سال بودیم و با اجرای موفق این طرح و در کنار دیگر راهبردهای کووید ۱۹ جلو رفتیم و ظرف مدت دو هفته با کنترل خیز بیماری روبرو شدیم و بعد در مدت زمان کوتاهی موج سوم تحت کنترل درآمد.

عرفانی افزود: اگر بعضی از مسائلی که در شب عید اتفاق افتاد و جای بحث آن نیست، اتفاق نمی‌افتاد خیز چهارم گسترده‌ای نداشتیم چون در هر حال موج چهارم اتفاق می‌افتاد و توجه داشته باشید این اولین و آخرین همکاری بسیج نیست و ما همیشه از همکاری و تعامل با بسیج بهره مند هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز