خبرگزاری کار ایران

توجه به تبدیل زون صنعتی منطقه ۲۱ به شهر موزه صنعت

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۸۹۴۵

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران با تاکید بر ضروت حفاظت از حافظه تاریخی شهرگفت: ایجاد شهر موزه صنعت در زون صنعتی منطقه ۲۱، می‌تواند این محدوده را به یک مسیر گردشگری تبدیل کند.

به گزارش ایلنا، محمد سالاری در دویست و نودمین جلسه شورا، پس از استماع گزارش شورایاری منطقه ۲۱ با تاکید بر ضرورت حفاظت از حافظه تاریخی شهر، گفت: یکی از موضوعات مورد مطالبه در منطقه ۲۱ که به دغدغه عمومی نیز تبدیل شده، ایجاد شهر موزه صنعت است. از آنجاییکه بیش از ۳۰ درصد از مساحت این منطقه، زون صنعتی است، متاسفانه استفاده از این ظرفیت بی‌نظر در پایتخت به عنوان حافظه تاریخی صنعت کشور مغفول مانده، همچنان که حافظه معماری، شهرسازی و میراث تاریخی درشهر مورد غفلت قرار می‌گیرد. 

وی ادامه داد: شهردار منطقه ۲۱، اقدام خوبی را برای ایجاد شهر موزه صنعت در راستای رویداد ۱۴۰۰ شروع کرده بودند که امیدوارم این موضوع را با جدیت پیگیری کنند و به نتیجه برسانند، چراکه این اقدام می‌تواند، این محدوده صنعتی را به یک مسیر و زون گردشگری تبدیل کند و ارزش افزوده قابل توجهی برای شهر تهران داشته باشد. 

عضو شورای شهر تهران در ادامه با انتقاد از محاسبه انشعابات سرای محلات با نرخ کارگاه ساختمانی، اظهار داشت: این مساله، مشکل تمام محلات است که طی یک جلسه با اداره برق و ادارات مربوطه، حل می‌شود و من از همکارانم در ستاد شورایاری درخواست می‌کنم، این موضوع را که از ابتدای دوره همواره مطرح شده، هفته آینده طی جلسه‌ای حل کنند. 

سالاری افزود: سرای محلات، ماموریت‌های فرهنگی و اجتماعی دارند و مکان تجاری نیستند که انشعابات آن با نرخ کارگاه ساختمانی محاسبه شود و این مساله با یک بخشنامه حل خواهد شد. 

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران در ادامه به مشکلات ایجاد شده برای مدیران محلات بدنبال انعقاد قراردادهایی که زیر نظر شهرداری بوده، اشاره کرد و گفت: در گذشته مدیران محله، زیر نظر شهرداری قراردادهایی را امضاء کرده‌اند که اکنون آن‌ها را دچار مشکل کرده تا جایی که اموال آن‌ها توقیف شده است، چراکه حق بیمه نیروهایی که قرار داد داشته اند، رد نشده و اکنون خسارت‌عدم پرداخت حق بیمه را از مدیران محله می‌خواهند که شهرداری‌های مناطق باید به این موضوع رسیدگی و مشکل را حل کنند. 

وی با اشاره به وجود املاک فاقد سند در منطقه ۲۱ گفت: این مشکل نیز در تعامل با سازمان ثبت اسناد تهران قابل حل است، من با رییس ثبت صحبت‌هایی داشته‌ام و ضرورت دارد رییس شورا جلسه‌ای مشترک را با ایشان برگزار کنند تا این مساله نیز حل شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز