خبرگزاری کار ایران

لایه‌های تمدن چشمه علی در معرض خطر است

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۸۸۴۲

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران گفت:‌ به چشمه علی با نگاه خدمات شهری پرداخته شده است و ایجاد فضای سبز شهری در آنجا با توجه به تمدن موجود در آن نگران کننده است و لایه لایه تمدن در آنجا قرار دارد که در معرض خطر است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد مسجدجامعی در جریان دویست و نودمین جلسه شورای شهر تهران در تذکری گفت: مهمترین کشفیات قرن گذشته در حوزه باستان شناسی در ری در "چشمه علی" انجام شده است. کنار این چشمه یک تمدن پاگرفته است  اما به این سرمایه عظیم تهران خیلی توجهی نشده است. 

او ادامه داد: اتفاق مخدوش کردن کتبیه قاجاری در شهر ری که به آن اشاره شد نشان می‌دهد حفاظت از این منطقه به طرح جامعی نیاز دارد و متولی آن سطح شهردار منطقه نباید باشد بلکه مساله‌ای فراملی است. 

مسجدجامعی با بیان اینکه مردم ما به آن نام چشمه علی دادند، گفت: در اینجا شمشیری که با آن یحیی بن زید را کشته بودند، شستند و برای آنکه متبرک شود به آن لقب چشمه علی داند. الان نیز مردم در آستانه سال نو قالی خود را در آن می شویند تا تبرک بشود و به منزل بیاورند. 

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: با خط مترو به این چشمه آسیب وارد شد و در طرح کنونی نیز به چشمه علی  با نگاه خدمات شهری پرداخته شده است و ایجاد فضای سبز شهری در آنجا با توجه به تمدن موجود در آن نگران کننده است. لایه لایه تمدن  در آنجا قرار دارد که در معرض خطر است. 

او ادامه داد: این مکان یک طرح ملی می طلبد و در حد پرداختن در سطح شهردار منطقه نیست. اینجا مکان بسیار مهمی است و باید به خوبی از آن حفاظت کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز