خبرگزاری کار ایران

واکنش فرماندار تهران به انتقادات از عملکرد هیات اجرایی انتخابات

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۸۴۸۳

فرماندار مرکز حوزه انتخابیه تهران در پاسخ به اظهارات برخی از اشخاص و گروه های سیاسی پیرامون عملکرد هیات اجرایی مرکز حوزه انتخابیه تهران در انتخابات ۱۴۰۰ به حواشی ایجاد شده واکنش نشان داد.

به گزارش ایلنا به نقل از کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات تهران، عیسی فرهادی اظهار داشت اعضای هیات اجرایی مرکز حوزه انتخابیه تهران با رای و نظر ۳۰ نفر از معتمدین شهر تهران که به تائید شواری محترم نگهبان و هیات محترم نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان تهران رسیده است انتخاب و تعیین شده اند.

فرماندار مرکز حوزه انتخابیه تهران گفت: بر اساس سوابق و تجربه، اعضای هیات اجرایی انسان های مومن و متعهد بوده و با حضور اعضای اداری عضو هیات اجرایی که شامل معاون دادستان عمومی و انقلاب تهران، مدیرکل ثبت احوال استان تهران و مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران می باشند کار رسیدگی به صلاحیت داوطلبین عضویت در انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی شهر تهران و اولین میان دوره ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را طی جلسات و ساعات متعدد بدون هیچ گونه وابستگی سیاسی و با رعایت قوانین و مقررات و رافت اسلامی انجام داده اند. و در انتخابات سال ۱۳۹۴ ، ۱۳۹۶ و ۱۳۹۸ هم عملکرد قابل تقدیری از خود به یادگار گذاشته اند.

وی تصریح کرد: در ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر تهران بیش از ۲۶۰۰ نفر داوطلب ثبت نام کرده اند که کمتر از ۶ درصد داوطلبین به استناد مواد قانونی و مستندات موجود رد صلاحیت شده اند و این عدد در داوطلبین عضویت در اولین میان دوه ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به کمتر از ۴ درصد می‌رسد و این قبیل از اظهارات افراد در خصوص عملکرد هیات اجرایی مرکز حوزه انتخابیه تهران و وزارت محترم کشور از سر بی اطلاعی و عدم آگاهی به فرایندهای انتخابات می باشد که عجیب هم به نظر نمی رسد.

ایشان افزود وزارت کشور به عنوان متولی اصلی برگزاری انتخابات در کشور همه تلاش و توان خود را بر اجرای قانون توسط هیات های اجرایی گذاشته است و اعتقاد ما بر این است که این هیات اجرایی می بایست مورد تقدیر و تشکر قرار بگیرد و همه افراد می بایست در برابر قانون مطیع باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز