خبرگزاری کار ایران

رییس ستاد انتخابات استان تهران در گفت‌وگو با ایلنا:

تشریح وظایف کمیته بهداشتِ انتخابات/ تدوین پروتکل‌ برای روز اخذ رأی و ۳ روز بعد از آن

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۸۴۱۱

رییس ستاد انتخابات استان تهران ضمن تشریح وظایف کمیته بهداشتِ از تدوین پروتکل‌ برای روز اخذ رأی و ۳ روز بعد از آن خبر داد.

«شکرالله حسن‌بیگی» رییس ستاد انتخابات استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره کمیته بهداشت انتخابات گفت: کمیته بهداشت انتخابات راه‌اندازی شده است و با ابلاغ استاندار تهران، دکتر کوهپایه‌زاده رییس دانشگاه علوم‌ پزشکی ایران به عنوان رییس کمیته بهداشت انتخابات منصوب شده‌اند.

وی ادامه داد: همچنین دکتر عشرتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران به عنوان دبیر کمیته بهداشت انتخابات منصوب شده‌اند. به ۱۶ شهرستان استان تهران نیز ابلاغ شده است تا رییس شبکه بهداشت و درمان این شهرستان‌ها به عنوان رییس کمیته بهداشت ستاد انتخابات منصوب و در جلسات حضور داشته و اقدامات مناسب را در خصوص برگزاری انتخابات انجام دهند.

رییس ستاد انتخابات استان تهران با بیان اینکه انتخابات و شمارش آرا در تهران حدود دو الی سه روز زمان می‌برد، خاطرنشان کرد: ۹ بند به عنوان دستورالعمل به عنوان وظایف کمیته بهداشت مشخص شده است. مهمترین این دستورالعمل‌ها تهیه و تنظیم پروتکل‌های مربوط به روز اخذ رأی و حداقل سه روز بعد از اخذ رای است.

حسن‌بیگی تصریح کرد: همچنین بازدید از تمامی محل شعب اخذ رأی از دیگر وظایف این کمیته است. در این بازدید شعب از نظر بهداشتی، تهویه مناسب هوا، درب و ورود وخروج بررسی می‌شود، البته با توجه به اینکه هوا در ۲۸ خردادماه گرم است، امکان برگزاری انتخابات در فضای باز نیز وجود دارد.

وی ادامه داد: همچنین پیام‌های بهداشتی توسط این کمیته تهیه و تنظیم و برای ستادهای انتخابات و رابطان بهداشتی ارسال می‌شود. ما امیدواریم تا زمان برگزاری انتخابات پیک کرونا کاهش پیدا کرده باشد، اما برنامه‌ریزی ما به گونه‌ای است که اگر در شرایطی مانند شرایط فعلی هم در آن زمان قرار داشتیم، باز هم بتوانیم انتخابات را برگزار کنیم تا هم عوامل اجرایی انتخابات و هم رای‌دهندگان در ایمنی کامل رای دهند.

رییس ستاد انتخابات استان تهران درباره افزایش شعب اخذ رای گفت: محل شعب اخذ رأی و همچنین تعداد صندوق‌های رأی از وظایف و اختیارات هیات اجرایی است. فرماندار تهران نیز رییس هیات اجرایی است که یک رای در این هیات دارد. اقدامات کارشناسی و بررسی‌های لازم در این هیات برگزار شده و تعداد شعب و محل آن را مصوب و به ستاد امنیت انتخابات استان اعلام می‌شود و از طریق ستاد امنیت به نیروی انتظامی برای تامین امنیت محل‌های شعب اخذ رأی اطلاع داده می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز