خبرگزاری کار ایران

معاون دانشگاه علامه در گفت‌وگو با ایلنا:

"در روزِ انتخابات و شمارش آرا" امتحانی برگزار نمی‌شود/ امکان برگزاری تمام امتحانات قبل یا بعد از انتخابات وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۸۰۷۷

معاون آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: زمان برگزاری امتحانات دو هفته و انتخابات یک روز است، از این رو نمی‌توانیم کل امتحانات را قبل یا بعد از انتخابات برگزار کنیم، اما می‌توانیم روز برگزاری انتخابات و روز بعد از آن که شمارش آرا است، امتحان برگزار نکنیم.

«شجاع احمدوند» معاون آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره زمان برگزاری امتحانات این دانشگاه و تداخل احتمالی آن با ایام انتخابات بیان کرد: در چند روز گذشته نامه‌ای از ستاد انتخابات برای ما آمد تا حوزه‌های مربوطه ما مثل تحصیلات تکمیلی و آموزش آن را ملاحظه کنیم تا اگر برنامه‌ها یا آزمون‌های ما با روز برگزاری انتخابات تلاقی دارد، در آن‌ها تغییراتی ایجاد کنیم. 

وی ادامه داد: زمان برگزاری امتحانات دو هفته و انتخابات یک روز است، از این رو نمی‌توانیم کل امتحانات را قبل یا بعد از انتخابات قرار دهیم، ولی می‌توانیم روز برگزاری انتخابات و روز بعد از آن که شمارش آرا است را امتحان برگزار نکنیم. 

احمدوند بیان کرد: اغلب دانشجویان مشارکت چندانی در اجرای انتخابات ندارند و ممکن است، برخی همکاران اداری یا اساتید در سر صندوق‌های رأی باشند و روز بعد از آن هم برای شمارش آرا حضور داشته باشند. در عین حال می‌توانیم شرایطی در نظر بگیریم که آن‌ها را از مراقبت از امتحان معاف کنیم.

معاون آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: من به حوزه مربوطه منعکس کردم که آن‌ها گزارشی از وضعیت و امتحان‌هایی که صلاح می‌دانند، برگزار شود، ارائه دهند، سپس بر اساس آن شورای مدیران تصمیم گیری لازم را اتخاد خواهد کرد. 

وی در خصوص برگزاری امتحانات واحدهای عملی گفت: میزان واحدهای عملی در دانشگاه علامه شاید کمتر از پنج درصد باشد، اما تلاش کردیم درس‌های عملی دانشجویانی که در آستانه فارغ التحصیلی نیستند، قدری به تعویق بیفتد. درعین حال برای دانشجویانی که در ترم آخر هستند، مشکلی نداریم و می‌توانیم زمان بندی‌شان را کمی تغییر دهیم یا با هماهنگی استاد و دانشجو کلاس‌ها را حضوری برگزار کنیم. 

احمدوند خاطرنشان کرد: البته تعداد درس‌هایی که ارائه کردیم، خیلی کم است و فقط برای کسانی که در آستانه فراغت از تحصیل هستند، در نظر گرفته شده تا وقفه‌ای در تحصیل‌شان ایجاد نشود. 

معاون آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی درباره برگزاری امتحانات به شکل مجازی بیان کرد: این ترم، سومین ترمی است که امتحانات را به شکل مجازی برگزار می‌کنیم و طی دو ترم گذشته هم عملکرد خوبی شاهد بودیم. اوایل نگرانی‌هایی در خصوص مشکلات جهت برگزاری امتحانات وجود داشت، اما اکنون نرم افزارهایی مثل امن آزمون داریم که دانشگاه تهران آن را طراحی کرده و محیط امنی دارد. 

وی افزود: اکنون بسیاری از دانشگاه‌ها آرام آرام به این سمت می‌روند تا بتوانند درصد کمی از اختلالات هم که در آزمون‌های مجازی بوده را کنترل کنند. به هر حال همه این موارد تجارب اول ما است و همین طور که جلو می‌رویم با کسب تجربه بیشتر امنیت آزمون‌ها هم ارتقای بیشتری پیدا خواهد کرد. 

احمدوند درباره تحول ایجاد شده در حوزه آموزشی کشور گفت: کرونا به رغم همه خسارت‌های جانی و مالی که برای مردم ایجاد کرد و جای تاسف زیاد هم دارد، اما موجب تغییر و تحول در حوزه‌های آموزشی شد. 

وی افزود: تا پیش از سال گذشته برخی از استادان ما اسم آموزش مجازی را هم نشنیده بودند، ولی امروز همه با انواع تکنولوژی‌های کمک آموزشی مثل فیلم، پاورپوینت و انواع آزمون‌ها مشغول آموزش هستند. اگر این الزام و فشار نبود شاید ۱۰ سال زمان می‌برد تا به نقطه امروز به لحاظ آموزشی برویم و این دستاوردی برای آینده و پس از شرایط کرونا است. 

احمدوند بیان کرد: در حال حاضر بسیاری از ارتباطات بین المللی ما به راحتی و بدون هزینه انجام می‌شود. پیش‌تر با هزینه‌های گزاف و یک سفر خارجی این کارها انجام می‌شد، اما اکنون خیلی از دانشجویانی که در کشورهای منطقه بودند و دانشجوی ما هستند با سیستم مجازی درس‌هایشان را پیش می‌برند. 

معاون آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی درباره میزان درخواست مرخصی دانشجویان گفت: ما درخواست زیادی برای مرخصی نداشتیم. ترم اول از این بابت فشارهایی وجود داشت، زیرا دانشجویان امید داشتند اگر این ترم تمام شود همه چیز عادی می‌شود، اما بعدها دیدند داستان کرونا ادامه دارد. لذا گفتند اگر مرتب به سراغ مرخصی و حذف ترم بروند از قافله ادامه تحصیل باز می‌مانند. 

احمدوند در پایان گفت: بنابراین خیلی درخواست مرخصی از ترم نداشتیم، مگر مانند سابق برای موارد خاص مانند زایمان یا مسائل دیگر که آن هم درصد اندکی بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز