خبرگزاری کار ایران

تاجرنیا:

توضیح درباره واکسیناسیون کادر پزشکی

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۷۱۲۹

معاون سازمان نظام پزشکی کشور درباره واکسیناسیون کادر پزشکی توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی تاجرنیا، معاون سازمان نظام پزشکی با اشاره به وضعیت واکسیناسیون کادر پزشکی، بیان کرد: بالغ بر دو، سوم اعضای سازمان نظام پزشکی و تقریباً همه آن‌هایی که بعد از پیامک‌های ما مطلع شدند و جواب دادند، تزریق اول واکسنشان را انجام داده اند.

وی ادامه داد: در موارد خاصی هم به دلیل نقص در اطلاعاتی که ما داریم و همچنین عدم پاسخگویی‌ها باعث بی‌نظمی‌هایی شد که پوزش می‌خواهم و به این صورت بود که واکسن در اختیار وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی و نماینده حراست بیمارستان قرار می گرفت، بنابراین به هیچ عنوان واکسن‌ها در واقع در ایام روز در یخچال بیمارستان‌ها و در اختیار سازمان نظام پزشکی بیمارستان قرار نگرفت.

تاجرنیا گفت: در یک جلسه درباره پروتکل تزریق بحث‌هایی داشتیم و نظام پزشکی دو نقش عمده را بر عهده داشت، اول مکانی که در آن تزریق انجام می‌شود را مشخص کند که در تهران ما در هفته اول ۱۴ بیمارستان و در هفته دوم تا بیست بیمارستان را هماهنگ کردیم و نکته دوم اینکه لیست همکارانی که واجد شرایط هستند را در اختیار قرار دهیم.

وی افزود: در بیمارستان‌هایی که با ما هماهنگی دارند این تزریق را انجام می‌دهند، بعد ثبت در سامانه سیب و بحث احراز هویت و حفاظت از واکسن‌ها مطرح است و این واکسن‌ها فقط در موارد مصوب شده مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تاجرنیا بیان کرد: عمدتاً علت حضور ما برای تزریق این بود که احساس کردیم در یک مقطعی کادر درمان واکسینه می‌شود و از واکسیناسیون بخش خصوصی خبری نیست، در سراسر کشور اولین فاز ۴۵ هزار واکسن اسپوتنیک تمام شد و شاید در حد ۲۰۰ الی ۳۰۰ واکسن از آن باقی مانده باشد و همه کسانی که در آن وقت به پیامک‌های ما پاسخ دادند و بالای پنجاه سال بودند واکسن دریافت کردند.

وی گفت: البته استثنا هم دارد که ممکن است پیامک‌های ما نرسیده باشد یا پیامک آنها به ما نرسیده باشد، اما در نهایت پرونده اسپوتنیک وی در هفته گذشته به نوعی بسته شد.

تاجرنیا گفت: نهایتا یک ۴۵ هزارتا و یک ۱۱۰ هزارتا واکسن استرازنیکا در هفته گذشته بین دانشگاه‌های علوم پزشکی که شامل بخش خصوصی بودند، توزیع شد و در مجموع این دو مرحله حدود ۲۹ هزار نفر را در تهران بزرگ واکسینه کردیم.

وی افزود:  البته هنوز افرادی هستند از نظام پزشکی شهرستان‌ها که واکسن را دریافت نکردند و لکه گیری برای این که کسی دیگری نمانده باشد را انجام می‌دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز