خبرگزاری کار ایران

انتقاد به تخطی در حق پرستاران برای عدم قرار گرفتن جزو مشاغل سخت و زیانبار/ پرستاران باید بالای ۲۰۰ میلیون پرداخت کنند تا از مزایای مشاغل پر خطر استفاده کنند

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۷۰۱۵

رئیس سازمان نظام پرستاری گفت: پرستارها که این روزها جان خود و همت خود را برای مردم گذاشتند تا آنها را نجات دهند، رفتاری که با این عزیزان می‌شود درست نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «محمد میرزابیگی» رئیس سازمان نظام پرستاری با اشاره به برخی از مشکلات کادر پرستاری، بیان کرد: مدرک کتبی وجود دارد که به پرستار می‌گویند ۲۵۰ میلیون تومان واریز کند تا از مزایای مشاغل سخت و زیان آور استفاده کند، باید دید در سازمان تامین اجتماعی چه خبر است.

وی ادامه داد: یک پرستاری که از عنوان مشاغل سخت و زیان آور استفاده می‌کند قاعدتاً اگر خانوم است با ۲۰ سال و اگر آقا است با ۲۵ سال باید بازنشست شود و طبق قانون حقش است.

میرزابیگی افزود: اما آقایان این موضوع را در این مدت اجرا نکردند یا حق بیمه‌ای کم نکردند، الان که پرستار به مرز بازنشستگی رسیده به او می‌گویند باید ۲۰۰، ۲۳۰ یا ۲۵۰ میلیون که بالای ۲۰۰ میلیون می‌شود، پرداخت کند.

وی گفت: باید رئیس سازمان تامین اجتماعی در این مورد به پرستارها پاسخ دهد و نه فقط به پرستارها بلکه به کسانی که از مشاغل سخت و زیان بار استفاده می‌کنند که این چه رفتاری است که با این عزیزان می‌شود؟ این رفتارها یک مقدار رفتارهای انحصارطلبانه است که به نظر می‌رسد اگر می‌خواهیم پرستارها و مدافعین سلامت انگیزه لازم را داشته باشند. اگر شاخص ما براساس فرمایشات مقام معظم رهبری، سیاست‌های کلی سلامت و قوانین بالادستی و قوانین مصوب شده است، باید طبق آن عمل کنیم.

رئیس نظام پرستاری افزود: مسئولین محترم در این رابطه زیکزاک نروند و صریح در رابطه با این مسائل گزارش دهند، پرستارها که این روزها جان خود و همت خود را برای مردم گذاشتند تا آنها را نجات دهند، رفتاری که با این عزیزان می‌شود درست نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز