خبرگزاری کار ایران

تلاش برای انتقال تکنولوژی صنعت آزمایشگاهی به رغم تحریم ها

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۶۵۵۱

مدیر عامل شرکت نویان نگین پارسیان گفت:در تلاش هستیم برای اولین بار با وجود تحریم‌ها این انتقال تکنولوژی را انجام داده و با همکاری بخش‌های علمی کشور زمینه تولید ملی محصولات پیشرفته دانش بنیان آزمایشگاهی که در انحصار کشورهایی چون امریکا، آلمان، ایتالیا، ژاپن و چین می‌باشد را در کشور خودمان بومی‌سازی و تولید نماییم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد صالحی مدیر عامل شرکت نویان نگین پارسیان در جریان بازدید اعضای کمیسیون بهداشت مجلس از این مجموعه در جمع خبرنگاران درباره کیفیت کیت‌های تشخیصی تولیدی در کشور گفت: صنعت آزمایشگاهی کشور از تحریم‌های ظالمانه، آسیب‌های جبران ناپذیری دیده است شاید دلیل عمده آن غربی بودن فن آوری و یا وابسته بودن به بازار کشورهای غربی باشد، حتی کمپانی‌های آسیایی نیز خدمات خود را در بازار ایران قطع نمودند و میلیون‌ها دلار ارز دولتی ناشی از واردات این دستگاه‌ها را با قطع خدمات خود بلا استفاده نمودند. 

صالحی در ادامه افزود: در واقع این تحریم‌ها با توجه به خسارت‌های شدیدی که داشت اما یک فرصت برای قطع وابستگی انحصار کشورهای خارجی ایجاد کرد و آن حمایت از تولید ملی برای قطع انحصار بود. 

او در ادامه گفت: شرکت نویان نگین پارسیان با درک این حلقه مفقوده با برنامه ریزی و گسترش بخشR&Dخود زمینه انتقال فن آوری و بومی‌سازی این محصولات را در ایران فراهم نموده و این می‌تواند یک گام بلند در ارتقاء صنعت آزمایشگاهی کشور باشد. 

مدیر عامل شرکت نویان افزود: امروز تنها راه مبارزه با تحریم‌ها و تقویت اقتصاد مقاومتی، ارتقا کیفیت صنعت آزمایشگاهی از طریق حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و تولیدکنندگان می‌باشد چرا که در دنیای امروز در صنعت آزمایشگاه تولید با تکنولوژی روز می‌تواند پاسخگوی نیازهای وضعیت کشور و توسعه صادرات باشد 

او ادامه داد: پاندمی کرونا نشان داد که صنعت آزمایشگاهی چه اهمیتی در سلامتی عموم جامعه دارد و نقش فن آوری‌های مدرن که توانایی تعداد تست بالا با بالاترین دقت در حداقل زمان را داشته باشد در کشور تبدیل به یک ضرورت کرده است

این کارآفرین جوان در ادامه افزود: در جلسه‌ای که امروز با اعضای کمیسیون بهداشت مجلس داشتیم به این نکته اشاره کردیم که ما باید نه تنها برای کرونا بلکه برای سایر پاندمی‌هایی که ممکن است در اینده رخ دهد آماده باشیم و با ورود تکنولوژی جدید سیستم بهداشتی کشور را تقویت نماییم. 

صالحی خاطرنشان کرد: ما در تلاش هستیم برای اولین بار با وجود تحریم‌ها این انتقال تکنولوژی را انجام داده و با همکاری بخش‌های علمی کشور زمینه تولید ملی محصولات پیشرفته دانش بنیان آزمایشگاهی که در انحصار کشورهایی چون امریکا، آلمان، ایتالیا، ژاپن و چین می‌باشد را در کشور خودمان بومی‌سازی و تولید نماییم. 

مدیرعامل شرکت نویان نگین پارسیان در توضیح مزیت‌های فناوری جدید تست‌های آزمایشگاهی اظهار کرد: این فناوری باعث می‌شود علاوه بر اینکه انتقال تکنولوژی‌های روز آزمایشگاهی به کشور، انجام شود، دقت و صحت جواب‌دهی آزمایشگاهی در کل کشور به یک سطح بالاتر انتقال پیدا کند. ضمنا با این تکنولوژی، تست‌های آزمایشگاهی فارغ از خطاهای انسانی و خطاهای انجام تست به صورت یکپارچه و یکدست انجام می‌شود. 

وی با بیان اینکه تا ۱۲ ماه آینده فرآیند انتقال فناوری مذکور به کشور میسر می‌شود، افزود: درخواست ما به عنوان یک تولید کننده این صنعت حمایت دولت و مجلس از صنایع داخلی می‌باشد تا علاوه بر پیشرفت تولیدات داخلی زمینه کارافرینی برای هزاران جوان میهن عزیزمان نیز فراهم گردد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز