خبرگزاری کار ایران

واکنش استاندار تهران نسبت به ردصلاحیت‌ برخی داوطلبان در انتخابات شوراها

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۶۴۴۵

استاندار تهران نسبت به ردصلاحیت‌ برخی داوطلبان در انتخابات شوراها واکنش نشان داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «انوشیروان محسنی بندپی» استاندار تهران درباره ردصلاحیت‌ برخی داوطلبان در انتخابات شوراها گفت: تمام تلاش وزارت کشور و استانداری‌ها به ویژه استانداری تهران این است که زمینه مشارکت آحاد جامعه را فراهم کنیم، بر همین اساس از دو هزار و ۶۰۰ واجد شرایطی که در کلانشهر تهران ثبت‌نام کرده بودند، کمتر از ۶ درصد رد صلاحیت شده‌اند و در استان نیز کمتر از ۹ درصد رد صلاحیت شده‌اند.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: آن چیزی که شفاف و روشن است، این است که تمام هم و غم ستاد انتخابات وزارت کشور و استان تهران این است که براساس قانون عمل کنیم و هیچ داوطلب و یا شرکت کننده‌ای نیز نبود که حقش ضایع شده باشد. همانطور که گفتم، از ۲ هزار و ۶۰۰ نفر حدود ۱۵۰ نفر رد صلاحیت شده‌اند که نسبت به سنوات گذشته رد صلاحیت‌ها کاهش داشته است.

محسنی‌بندپی تاکید کرد: چیزی که برای ما مهم است، اجرای قانون، بی‌طرفی و فراهم کردن تمام تمهیدات و مقدماتی است که باعث حضور حداکثری مردم شود.

وی درباره تفاهم‌نامه با سازمان جغرافیایی و رونمایی از سامانه رصد آنلاین ساخت و سازهای غیرمجاز استان تهران گفت: حفظ متر به متر اراضی ملی و باغات برای استانداری تهران حائز اهمیت است و ما نباید با تاراج این مناطق در ساخت و سازهای غیرمجاز مواجه شویم.

او با اشاره به کمبود وسعت سرزمینی در استان تهران و روند گسترش شهرنشینی ادامه داد: تراکم جمعیت در هر کیلومتر مربع در استان تهران 950 نفر و در شهر بهارستان نزدیک به 10 هزار نفر است. بنابراین به دنبال این هستیم که از متر به متر این اراضی صیانت و مراقبت شوند.

استاندار تهران تصریح کرد: اقداماتی در این زمینه از سوی دستگاه‌های اجرایی که نقش داشتند مانند دهیاری‌ها، شهرداری‌ها، بخشداری‌ها و فرمانداری‌ها و دستگاه‌هایی مانند جهاد کشاورزی و منابع طبیعی انجام می‌شد، اما یک کار زمان‌بر بود که باید با حضور نیروی انسانی صورت می گرفت. از همین‌رو ما از ظرفیتی که در سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح وجود داشت، استفاده کردیم. این سازمان یک قدمت صد ساله در امور ماهواره‌ای و نقشه‌های فضایی برخوردار است و این ظرفیت احصا شد.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: معاونت امور هماهنگی عمرانی استانداری سه الی چهار ماه است که در این زمینه در حال رایزنی است و در نهایت منجر به عقد تفاهم‌نامه‌ای شد که براساس آن به صورت فضایی به این مناطق دسترسی داشته باشند و پیشنهاد اول این بود که هر 5 روز گزارش دهند بعد در نهایت به این نتیجه رسیدیم که هر سه روز گزارشی در این خصوص به ما ارائه شود.

وی ادامه داد: براساس اطلاعات دریافتی از این سازمان متوجه می‌شویم، در حوزه سرزمینی استان تهران کجا ساخت و ساز انجام می‌شود و می‌توانیم در همان شروع به کار ساخت و ساز ورود به هنگام داشته باشیم و کار را در همان اوایل اولیه متوقف کنیم. ما در حفظ اراضی از هیچ کوششی فروگذار نیستیم.

او در واکنش به هزینه‌های بالای تخریب و اینکه تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز با تاخیر انجام می‌شود،‌ گفت: روش قبلی این بود که ما اجازه می‌دادیم فرد بنا را بسازد و بعد ورود می‌کردیم، اما با این روش در همان روزهای اول متوجه ساخت و ساز می‌شویم و نیازی به  تخریب آن چنانی نیست و نه مانند هتل آریانا که 13 طبقه ساخته شد و ما بعد متوجه شدیم که حالا با مشکلات تخریب مواجه هستیم و برای تخریب هر طبقه باید هزینه زیادی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز