خبرگزاری کار ایران

بندپی:

نخبگان اقتصادی در حال خروج از کشور هستند

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۶۳۶۸

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت:‌ خروج نخبگان از کشور تنها مربوط به نخبگان علمی نیست، متاسفانه نخبگان اقتصادی نیز در حال خروج از کشور هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «محمدعلی محسنی‌بندپی» عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در جریان بازدید از روند تولید کیت‌های تشخیصی شرکت نویان نگین پارسیان گفت: اگر بخواهیم شرایط اقتصادی به وضع مطلوب و پایداری برسد باید به بخش خصوصی بها دهیم. 

او درباره ورود بخش خصوصی به واردات دارو و امکان ایجاد رانت گفت: در بخش خصوصی شاید کمی به بیراهه رفتیم و مساله خصولتی‌ها که رخ داد بحث آقازاده‌ها مطرح شد و گفتیم باید به خصوصی‌ها بچسبیم. متاسفانه به جای راه حل، صورت مساله را پاک کردیم. 

او ادامه داد: باید راهی را که دنیا رفته است برویم و ایجاد رقابت در بخش خصوصی و حفظ قدرت حاکمیت و نظارت اصل است اما متاسفانه دولت همه چیز را در ید خود گرفته است و به یک لوکوموتیو سنگین تبدیل شده است که تکان دادن خودش هم کار سختی است. 

عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: از طرفی بخش خصوصی نیز با ورود خصولتی‌ها ناکارآمد شده و باعث شده است تا دولت همچنان پاسخگوی مردم باشد و باید در گام دوم به صورت خیلی جدی به این مساله بپردازیم. 

او اضافه کرد: اکنون سرمایه گذارانی داریم که می‌گویند ۵ هزار میلیارد سرمایه داریم که وارد کار کنیم اما ۵ هزار مانع جلوی راه آن‌ها گذاشته ایم. اینکه درباره خروج نخبگان از کشور صحبت می‌کنیم تنها مربوط به نخبگان علمی نیست، متاسفانه نخبگان اقتصادی نیز در حال خروج از کشور هستند. همانطور که همه سازوکارها برای فرار نخبگان را فراهم کردیم، با دستان خودمان در حال از بین بردن سرمایه گذاران خود نیز هستیم. 

عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی افزود: همه دولت‌ها بعد از انقلاب با ما دشمنی داشتند، اما دولت ترامپ به رغم تحریم‌های همه جانبه یک خدمت بزرگ به ما کرد و آن تحریم همه جانبه نفت بود و کاری کرد که اتفاقی که در ۱۰۰ سال آینده در اثر خشک شدن چاه نفت باید رخ می‌داد یکباره برای ما رخ داد. ما ظرفیت‌های بسیار زیادی داریم که باید از آن استفاده کنیم و با توجه به شرایط کشور می‌توانیم از سرمایه بخش خصوصی استفاده کنیم. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز