خبرگزاری کار ایران

وزیر علوم در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد:

"مشکلات آموزشی" دلیل عمده اخراج دانشجویان از دانشگاه/ واکنش به مشکل ادامه تحصیل برخی دانشجویان ستاره‌دار

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۶۲۳۳

وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری "مشکلات آموزشی" را دلیل عمده اخراج دانشجویان از دانشگاه ذکر کرد و گفت: زمانی که دانشجویان در طول دوره رسمی پیش بینی شده نمی‌توانند درس‌ها و واحدهای مورد نظر را به اتمام برسانند، عملا قانون به آنها اجازه نمی‌دهد که ادامه تحصیل دهند.

«منصور غلامی» وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره دلایل عمده اخراج دانشجویان از دانشگاه‌ها بیان کرد: این موضوع بیشتر به بخش‌های آموزشی مربوط می‌شود. به طور کلی عمده دلایل اخراج دانشجویان از دانشگاه‌های ما این است که دانشجویان مشکلات آموزشی دارند.

غلامی درباره مشکلات آموزشی توضیح داد و گفت: در واقع زمانی که دانشجویان مشکلات آموزشی پیدا می‌کنند یا به تعبیر دیگر در طول دوره رسمی پیش بینی شده نمی‌توانند درس بخوانند یا درس‌ها و واحدهای مورد نظر را به اتمام برسانند، عملا قانون به آنها اجازه نمی‌دهد که ادامه تحصیل دهند.

وی در پاسخ به این سوال که یعنی در خصوص اخراج دانشجویان مشکلات صرفا آموزشی بوده و مشکلات سیاسی و عقیدتی وجود ندارد؟ بیان کرد: ما در این زمینه یک آیین نامه انضباطی داریم که در آن آیین نامه موارد مربوطه ذکر شده است. در این خصوص سخت‌ترین برخورد انضباطی، محرومیت از تحصیل موقت یا دائم است که مشخص شده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درباره در توضیح آیین نامه مذکور خاطرنشان کرد: در واقع در آیین نامه انضباطی، نوع جرم و اینکه چه جریمه‌ای به آن تعلق خواهد گرفته، ذکر شده و منبع آن موجود است.

غلامی در پاسخ به این سوالی درباره چگونگی ادامه تحصیل دانشجویان ستاره‌داری که تبرئه شده‌اند و اینکه آیا برای شرکت در آزمون ورودی مقاطع بالاتر ممانعتی برای آنها وجود ندارد؟ گفت: حدود سه سال می‌شود که در این زمینه مشکلی نداریم، اما دانشجویانی که در این زمینه مساله دارند، باید با مراجعه به دانشگاه خود یا سازمان سنجش درخواست رسیدگی برای شفافیت بیشتر بدهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز