خبرگزاری کار ایران

اولویت خرید تجهیزات پزشکی بیمارستان‌ها از تولیدکنندگان داخلی است

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۵۳۷۰

رئیس هیئت امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران گفت: سامانه داتپا برای ثبت نیازهای دانشگاه‌های علوم پزشکی به تجهیزات پزشکی ایجاد شده و وزارت بهداشت، نیازهای مراکز درمانی را از طریق مناقصه و با اولویت تولیدات داخلی به صورت تجمعی خریداری می‌کند.

به گزارش ایلنا و به نقل از وبدا، حسین صفوی روز دوشنبه در نشست انجمن اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی سال ۱۴۰۰ را سال «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نامگذاری کردند.  در این راستا خریدهای هیات امنای صرفه جویی ارزی به صورت متمرکز انجام می‌شود و با برنامه ریزی‌های صورت گرفته در حوزه خرید متمرکز از تولیدکنندگان داخلی قطعا می‌توانیم شاهد نقش آفرینی در حوزه تولید باشیم و تشکیل کارگروه مشترک برای تولیدکنندگان داخل و هیات امنا نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت.

 رئیس هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران خاطرنشان کرد: هیات امنا بر اساس رسالت خود وظایف محوله را به خوبی انجام می دهد و بازنگری‌هایی در جهت ارتقا هرچه بیشتر کارها صورت می گیرد.

 وی تاکید کرد: هیات امنای صرفه جویی ارزی همواره از تولیدکنندگان داخل حمایت خواهد کرد. فهرست نیازهای مراکز درمانی را معاونت درمان وزارت بهداشت تعیین می‌کند و در این راستا سامانه داتپا تشکیل شده است ودر این سامانه دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور نیازهای خود را به معاونت درمان در این سامانه اعلام می‌کنند.  

بر اساس این گزارش،  هیات امنای صرفه جویی ارزی پس از دریافت فهرست اعلامی از سوی معاونت درمان وزارت بهداشت به صورت تجمیعی تجهیزات و ملزومات مصرفی را خریداری می‌کند و در این مسیر از طریق برگزاری مناقصات متعدد فرآیند خرید را تکمیل می‌کند.

هیئت انای ارزی در معالجه بیماران نهادی وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است که به صورت تجمعی، تجهیزات پزشکی مورد نیاز بیمارستانها را مانند لوازم بزرگ سرمایه ای و تشخیصی، ونتیلاتور، تحت های بیمارستانی، مانیتور و حتی برخی لوازم مصرفی مانند ماسک و لباس های محافطتی را خریداری می کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز