خبرگزاری کار ایران

معاون درمان ستاد کرونای استان تهران:

تدبیر بیمارستان‌ها برای گردشِ تخت بین بیماران کرونایی/ در تلاشیم کار به برپایی بیمارستان صحرایی نرسد

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۵۱۸۶

معاون ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران گفت: تلاش ما این است که تمام پرسنل بیمارستان‌ها تا ده روز آینده واکسینه شوند، امیدواریم با همکاری معاونت بهداشتی این اتفاق بیفتد.

«نادر توکلی» معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره وضعیت اپیدمی کرونا بیان کرد: به نظر می‌رسد، تا یک هفته‌ی دیگر این وضع ادامه‌دار خواهد بود.تعداد بیمارانی کرونایی که به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند، بسیار زیاد است و باید بتوانیم کلینیک‌های تخصصی و سرپایی کرونا راه‌اندازی کنیم تا بیمارانی که وضعیت بهتری دارند، آنجا بستری شوند.

توکلی افزود: دو سوم بیماران کرونایی، بدحال نیستند و بیشتر برای تزریق دارو بعد از بستری مراجعه می‌کنند، معمولا حدود دو روز در بیمارستان بستری می‌شوند و بعد به منزل برمی‌گردند و خودشان را قرنطینه می‌کنند، این موضوع به گردش تخت در بیمارستان‌ها کمک می‌کند.

وی در پاسخ به سوالی در مورد بیمارستان صحرایی گفت: تلاش ما این است که کار به بیمارستان صحرایی نرسد، در بیمارستان‌ها تمام خدمات غیرضرور را کنسل کردیم و فقط خدمات اورژانس ارائه می‌شود.

معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران ادامه داد: الان حدود ۵۵ درصد تخت‌های کل سیستم در اختیار کرونا است و احتمال دارد این درصد را به ۷۰ الی ۸۰ هم برسانیم تا مریضی بدون تخت نماند. 

وی افزود: در هر حال شرایط بیمارستان صحرایی شرایط خیلی جالبی نیست، چون مریض کرونایی مثل بیمار حادثه‌دیده‌ی زلزله و تصادف نیست که آن را روی یک تخت بخوابانیم، بلکه به یک شرایط ایزوله و استاندارد نیاز دارد که در بیمارستان صحرایی این شرایط سخت است.

توکلی ادامه داد:  ترجیح ما این است، تا جایی که می‌شود ساختمان‌هایی که بیمارستان تک تخصصی دارند را خالی کنیم تا پزشک و امکانات را آنجا مستقر کنیم.

وی افزود: قاعدتا تهران باید ۱۰ روز تعطیل شود، یعنی اکثر فعالیت‌ها تعطیل شود، همچون شرایطی که در نوروز سال گذشته داشتیم تا بتواند زنجیره اپیدمی را مقداری کنترل کنیم، قاعدتا محدودیت‌هایی که در شهر تهران وجود دارد می‌تواند بهتر از این باشد و توصیه‌های از طرف ستاد تهران شده، ولی مردم باید بیشتر از این رعایت کنند.

توکلی در مورد علت افزایش مراجعان کرونایی گفت: بخشی از علت افزایش مراجعه به بیمارستان‌ها قدرت ویروس است، متاسفانه ابتلاها معمولا خانوادگی است، یعنی همه به شکل قطاری از هم می‌گیرند.

وی ادامه داد: خانواده‌ای داریم که ۴ نفرشان در یک بیمارستان بستری هستند، درگیری‌ها سریع‌تر اتفاق می‌افتد و بیماران بدحال‌تری نسبت به هفته‌ی قبل در اورژانس داریم و رنج سنی مبتلایان نیز خیلی تغییر نکرده است. 

توکلی در مورد روند واکسیناسیون کادر درمان تهران گفت: تلاش ما این است که کل پرسنل بیمارستان‌ها تا ده روز آینده واکسینه شوند، امیدواریم با همکاری معاونت بهداشتی این اتفاق بیفتد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز