خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

توضیح درباره نحوه تزریق واکسن کرونای پولی و خارج از اولویت

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۵۱۰۰

مدیر کل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو درباره نحوه تزریق واکسن کرونای پولی و خارج از اولویت توضیحاتی را ارائه کرد.

«سید حیدر محمدی» مدیر کل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به اظهارات سخنگوی ستاد کرونا در مورد اینکه اگر فردی می‌خواهد، زودتر از موعد مقرر واکسن کرونا دریافت کند، باید هزینه‌ی آن را بپردازد، بیان کرد: الان واکسن را به شکل رایگان تزریق می‌کنیم و اولویت بندی را نیز وزارت بهداشت اعلام می‌کند که اول چه گروه‌هایی واکسینه شوند، که بر این مبنا به ترتیب کادر درمان، بیماران صعب العلاج و سالمندان بالای ۶۰ سال و بعد ۵۰ سال در اولویت‌ هستند.

وی ادامه داد: اما شاید افرادی باشند که در این اولویت‌بندی‌ها جایی نداشته باشند و بخواهند واکسن را زودتر تزریق کنند، از همین رو ما به شرکت‌ها گفتیم تا واکسن را وارد کنند تا بعد به شکل پولی در داروخانه‌ها به فروش برسد.

محمدی افزود: بنابراین آن افرادی که برای تزریق واکسن عجله دارند و نمی‌خواهند طبق اولویت بندی ما پیش بروند، می‌توانند خارج از اولویت به داروخانه مراجعه کنند و واکسن بخرند.

وی گفت: در حال حاضر هنوز واکسنی به این شکل که گفتم وارد کشور نشده است و اگر واکسن از بخش خصوصی وارد شد، اعلام می‌کنیم تا اگر کسی می‌خواهد برود و از داروخانه تهیه کند.

محمدی ادامه داد: در غیر این صورت باید طبق اولویتی که وزارت بهداشت اعلام کرده، تزریق را انجام دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز