خبرگزاری کار ایران

مجوز واگذاری موقت املاک شهرداری برای ساخت برج‌های تخلیه گاز اضطراری

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۴۵۲۸

اعضای شورای شهر تهران یک فوریت لایحه اعطای مجوز به شهرداری تهران جهت واگذاری حق انتفاع به صورت رقبی اراضی و املاک خود به شرکت گاز استان تهران جهت احداث برج‌های تخلیه اضطراری گاز در مواقع بحران (زلزله) رای مثبت دادند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در جریان جلسه امروز شورای شهر تهران بررسی یک فوریت لایحه «اعطای مجوز به شهرداری تهران جهت واگذاری حق انتفاع به صورت رقبی اراضی و املاک خود به شرکت گاز استان تهران جهت احداث برج‌های تخلیه اضطراری گاز در مواقع بحران (زلزله) در دستور کار اعضای شورای شهر قرار گرفت. 

محمد نادر محمدزاده، رئیس سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران در توضیح این لایحه گفت: یکی از نگرانی‌ها در شهر تهران وقوع زلزله است. در زمان زلزله شریان‌های خدماتی به ویژه آب، برق و گاز بعضا موجب حادثه می‌شوند. 

او ادامه داد: تلاقی برق و گاز بعد از زلزله منجر به آتش سوزی‌های بزرگی در شهرها می‌شود که ممکن است تولید انفجار کنند. بر اساس مصوبه دولت در کلان شهر تهران درباره شریان‌های حیاتی تهران مطالعه‌ای انجام شد که بر مبنای آن امکان تخلیه خطوط لوله شهر تهران فراهم شود. 

محمدزاده با بیان اینکه این مکان‌یابی هم توزیع جغرافیایی دارد و هم باید در مکان‌هایی باشد که به دور از اماکن مسکونی باشد گفت: این املاک غالبا در حوزه مالکیت شهرداری است و ۲۴ نقطه شناسایی شده است و غالبا در فضای سبز و رمپ و  اطراف بزرگراه‌ها در نظر گرفته شده است. 

او ادامه داد: احداث این مکان‌ها و برج‌های تخلیه زمان بر است و مکاتبات متعددی با شهرداری شده که این فضا را در اختیار شرکت گاز قرار دهد. 

رئیس سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران گفت: این مکان‌ها بر اساس ابعاد ۲۰ در ۲۰ است که البته درباره معماری و شکل بصری آن باید به صورت مستقل بررسی صورت گیرد. 

به گزارش ایلنا، اعضای شورای شهر تهران به یک فوریت این لایحه رای مثبت دادند که بر مبنای آن مالکیت املاک دراختیار شهردای است و بهره برداری آن با شرکت گاز خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز