خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

رویکرد اصلاح طلبان برای ورود به انتخابات شورای شهر/ ۹۰ درصد بودجه سال ۹۹ را بدون استقراض و دور زدن طرح تفصیلی محقق کردیم/کاهش نیروهای شهرداری به ۵۹ هزار نفر

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۳۲۵۸

عضو شورای شهر تهران گفت: نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان در حال جمع‌بندی درباره انتخابات شورای شهر پیش رو است و به زودی به برنامه‌ای می‌رسیم، آن را ارائه خواهیم داد و همچنین نشان می دهیم که تفاوت و دستاوردهای شورای پنجم با دیگر دوره‌ها چگونه بوده است.

"سید محمود میرلوحی" عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره روند تصمیم گیری برای تشکیل لیست واحد اصلاح طلبان در ششمین دوره انتخابات شورای شهر تهران گفت: شورای ششم تحت تاثیر فضای کلی انتخابات ریاست جمهوری است، همانطور که در انتخابات شورای پنجم این موضوع رخ داد.

او با بیان اینکه نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان درباره تشکیل لیست واحد تصمیم می‌گیرد در پاسخ به اینکه نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان با چه رویکردی می‌خواهد وارد فضای انتخابات شورای ششم شوند؟ گفت: برای ورود به شورای پنجم برنامه داشتیم و اکنون نیز تدوین برنامه انجام می‌شود و نهاد اجماع ساز کار را شروع کرده است. 

میرلوحی با بیان اینکه به برنامه‌های قبلی در انتخابات دوره پنجم شوراها توجه خواهد شد، اظهار کرد: از دوستان درخواست کردیم کمک کنند تا دستاوردهای شورای پنجم به ویژه برنامه‌هایی که به مردم وعده داده و محقق شد جمع‌بندی و مدنظر قرار گرفته شود. 

عضو شورای شهر تهران اضافه کرد: نهاد اجماع ساز در حال جمع‌بندی است و به زودی به برنامه‌ای می‌رسیم که نشان دهیم تفاوت و دستاوردهای شورای پنجم با دیگر دوره‌ها چگونه بوده است و در نهایت آن را ارائه می دهیم تا از آن استفاده شود. 

او در پاسخ به این سوال که برنامه و هدف مشخص شما برای حضور در دور بعد انتخابات چیست و در شعارها و وعده‌های دوره بعدی چه بروزرسانی انجام خواهد شد، با بیان اینکه شعار ما از ابتدا شفافیت، انضباط مالی و توسعه حمل ونقل عمومی بوده، گفت: دو اقدام را انجام می‌دهیم، نخست اینکه برنامه‌ها را به روزرسانی می کنیم و متناسب با مطالبات شهروندان و مطالعات انجام شده طی این مدت آن‌ها را ارتقا می دهیم، همچنین گزارش عملکرد را به زبان مقایسه با دوره قبل و به زبان رویکردهای جدیدی که در پیش گرفتیم از جمله شورای شهر شیشه‌ای ارائه و معرفی می کنیم تا افکار عمومی بداند در شهر چه اتفاقی رخ داده است. 

عضو شورای شهر تهران افزود: باید برنامه‌ها آماده شود و مرحله انتخاب شعار و مطالبات نیز تا یک ماه آینده ادامه دارد و اواخر اردیبهشت زمان انتخاب شعار خواهد بود. از قرائن معلوم است که توسعه حمل ونقل عمومی تکمیل‌تر و پررنگ‌تر خواهد شد. کاهش آلودگی هوا، تحقق عدالت و کاهش فاصله بین شمال و جنوب جزو خواسته‌های مردم است، همچنین توسعه محله‌ای و توجه به پروژه‌های محلات و توسعه عرصه‌های عمومی و شفافیت و رقابتی شدن فعالیت‌ها و حذف رانت‌ها نکات مهمی است که بیشتر مورد توجه بوده و خواهد بود. 

میرلوحی در پاسخ به این سوال که آیا در شهرستان‌ها نیز به لیست منسجم و هماهنگی خواهید رسید؟ گفت: نهاد اجماع ساز برمبنای سیاست و برنامه‌ها برنامه‌ریزی خواهد کرد. همانند دوره قبل شهرستان‌ها اختیار کافی برای تصمیم گیری دارند و مداخله در مرکز در حداقل ممکن بود و بیشتر هدایت و نظارت در مرکز انجام می‌شد که آثار خوبی داشت و همین مدل ادامه خواهد داشت. 

او ادامه داد: نهاد اجماع ساز گرایشی ندارد که این مدل را تغییر دهد و اگر تغییری صورت گیرد در مسیر جامع کردن برنامه و تکمیل فرایند است و برگشت به مسیر تمرکز را در پیش نخواهند گرفت. 

عضو شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که چهره شاخصی وجود ندارد که سرلیست اصلاح طلبان شود، اظهار کرد: هنوز معلوم نیست و اطلاعات کافی از همه کسانی که کاندیدا شدند شاید به دست نیامده است، اما ۱۲ نفر از شورای فعلی کاندیدا هستند. معدل رای این شورا یک میلیون و دویست و هشتاد هزار است و همه اعضا رای بالا آوردند. در این دوره از شورا اراده جمعی بسیار موثر بود و در تصویب و اجرای برنامه‌ها نیز بسیار اثرگذار بود و اگر این دوره شورا نبود خیلی از تصمیم‌ها نمی‌توانست عملی شود. 

میرلوحی افزود: ۶۸ هزار کارمند در شهرداری را که تا ۶ ماه نیز آمار درستی از تعداد دقیق آن‌ها وجود نداشت را در این دوره به ۵۹ هزار نفر رساندیم و ۲۰۰ نفر از رشته‌های ارشد و دکترا دانشگاه‌های برتر در رشته‌های مرتبط را وارد مجموعه کردیم تا در تصمیم گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها به کمک شهر بیایند. ۹۰ درصد درآمد بودجه سال ۹۹ را محقق کردیم که بدون استقراض و دور زدن طرح تفصیلی و تعرض به باغ‌ها بوده است. در شرایط سخت اقتصادی ۷ هزار میلیارد تومان به توسعه مترو اختصاص دادیم و بعد از ۱۵ سال اتوبوس برای تهران خریداری شد که این نتیحه اراده و کار جمعی شورا و شهرداری بوده است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز