خبرگزاری کار ایران

حاج محمدی:

امروز برای اصلاح زندان‌ها نیازمند همفکری و هدایت بزرگان و اساتید اخلاق هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۲۵۶۱

رئیس سازمان زندان‌ها صبح امروز با حضور در شهر قم با آیت‌الله میرباقری دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور؛ محمد مهدی حاج محمدی  رییس سازمان زندان ها در جریان سفر صبح امروز به شهر قم در دیدار با آیت الله میرباقری گفت:  توسعه دانش تربیتی برای اصلاح زندانیان نیازمند همفکری و راهنمایی بزرگان و اساتید اخلاق است. 

وی با بیان اینکه تلاش می کنیم زندان را به تربیتگاه واقعی تبدیل کنیم گفت: زندانیان اغلب کسانی هستند که در زمانی که نیاز داشتند، خود را از آموزش های تربیتی و اخلاقی دور نگه داشتند و یا به آنها عمل نکردند، حال زندان فرصتی است برای این دسته از زندانیان تا با بهره گیری از برنامه های آموزشی و فرهنگی، آن غفلت گذشته را جبران کنند.

 رئیس سازمان زندان ها با اشاره به اینکه کمک به تربیت زندانیان در حقیقت کمک به تربیت و رستگاری خودمان است،تصریح کرد: ابتدا باید بتوانیم خودمان را اصلاح کنیم تا بتوانیم در عملکردمان موفق باشیم.

 آیت الله سید محمد مهدی میرباقری نیز در این دیدار بیان داشت: با توجه به تغییرات گسترده در سطح جهان، در تمام عرصه ها نیازمند ارائه طبقه بندی جدید از جرم هستیم و بر همین مبنا مجازات ها نیز باید متناسب سازی شود. 

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: در برخورد اصولی با جرم نباید از مقوله فرهنگ سازان و اشاعه دهندگان جرم غافل بود و صرف برخورد با مرتکبان بدون توجه به این دو گروه، نمی تواند ما را در مبارزه با جرم موفق کند. 

وی با تاکید بر لزوم نگاه تخصصی به مقوله آموزش گفت: برای توسعه اقدامات اصلاحی در زندان ها، نیازمند تاسیس نهادی برای تربیت نیروی انسانی مورد نیاز زندان ها هستیم.

 آیت الله میر باقری ادامه داد: امروز در زندان ها با دوره های ضمن خدمت شاید نتوان آن انتظاری که شما از همکارانتان در بحث اصلاح و تربیت زندانیان و تبدیل زندان به آموزشگاه نیکی ها دارید، محقق شود، با تاسیس این نهاد می توان نیروهای متخصص مختص سازمان زندان ها ظرف مدت ۶ ماه تربیت شوند. 

وی در ادامه سند تحول قوه قضاییه را سندی راهبردی و موثر در ارتقای جایگاه قوه قضاییه و کاهش جرم و برطرف شدن برخی از مشکلات موجود دانست و در پایان خاطرنشان کرد:  پیشنهاد می کنم با یک کار مطالعاتی  و پژوهشی،برنامه تحولی ۵ ساله سازمان را تهیه و آماده کنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز