خبرگزاری کار ایران

رییس اندیشکده پزشکی قانونی:

مجموعه پزشکی قانونی برای جامعه علمی ناشناخته است

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۲۴۴۷

رییس اندیشکده پزشکی قانونی گفت: سازمان پزشکی قانونی برای بسیاری از افراد و به ویژه برای جامعه علمی کشور ناشناخته است و باید راهکارهایی برای شناساندن این مجموعه علمی و تخصصی اندیشیده شود.

به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پزشکی قانونی کشور، عبدالرزاق برزگر عصر دیروز دوشنبه ۲۳ فروردین در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره کارآفرینی مرکز تحقیقات پزشکی قانونی با قدردانی از برگزار کنندگان و شرکت کنندگان این جشنواره گفت: برگزاری جشنواره کارآفرینی گامی مؤثر در شناساندن پزشکی قانونی و جذب و استفاده از ظرفیت های علمی دانشمندان ونخبگان کشور در پزشکی قانونی است.

وی افزود: پزشکی قانونی برای انجام وظایف و تحقق اهداف خود نیازمند دانش و فناوری های روز در زمینه های مختلف تشخیص زمان مرگ، زمان بروز صدمات، مسمومیت ها و .... است که با بهره‌گیری از علوم و تکنولوژی جدید می توان به آن دست یافت.

برزگر با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت های فناوری اطلاعات در پزشکی قانونی اظهار داشت: با استفاده از دانش روز در حوزه فناوری اطلاعات می توان زمینه ایجاد پزشکی قانونی هوشمند را فراهم کرد.

وی مهم ترین اصل در ارائه طرح و ایده برای پزشکی قانونی را توجه به سرعت و دقت بالا عنوان و تصریح کرد: بسیاری از ایده ها و طرح هایی که به پزشکی قانونی پیشنهاد می شود قابلیت اجرا دارد اما به دلیل توجه نکردن به امر سرعت و دقت نمی توان آن طرح یا ایده را در پزشکی قانونی عملیاتی کرد.

رییس اندیشکده پزشکی قانونی اظهار امیدواری کرد که با تدبیر و ابتکار عمل مرکز تحقیقات، زمینه برای حضور دانشمندان کشور در عرصه پزشکی قانونی و استفاده از توان و ظرفیت های علمی آنان در سازمان فراهم شود و محققان نیز با برخورداری از ظرفیت های سازمان و نیز آشنایی بیشتر با نیازها و خواسته های سازمان بتوانند طرح هایی مؤثرتر و کاربردی تر ارائه دهند.

برزگر در پایان خاطرنشان کرد: پزشکی قانونی با استفاده از تکنولوژی و علوم جدید می تواند نه تنها در کشور بلکه در سطح منطقه و جهان به جایگاه ویژه ای دست یابد ضمن آنکه می تواند دانش و توانمندی خود را به دیگر کشورها نیز منتقل کند.

گفتنی است در این مراسم و پس از نهایی شدن داوری ها چهار طرح به عنوان طرح های برتر انتخاب شدند که اسامی آن ها به شرح زیر است:

نفر اول: دکتر طیبه بنی اسدی - پلتفرم الکترونیکی تبادل دانش و اشتراک گذاری تجربیات پزشکی قانونی

نفر دوم: دکتر شیرین حکمتی راد - کیت تشخیص سریع مهم ترین عوامل مسمومیت دارویی و خودکشی در ایران

نفرات سوم: دکتر علی اصغر رضوانی - آنالیز وطراحی داشبورد نرم افراز کمیسیون های پزشکی قانونی کشور

و مهندس مهدی محجوب - مجازی سازی مغز انسان به صورت بازسازی حجمی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز