خبرگزاری کار ایران

رییس پلیس تهران بزرگ خبر داد:

خاموشی‌های دوباره در تهران/ افزایش تصادفات در برخی بزرگراه‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۲۳۶۲

رییس پلیس تهران بزرگ گفت: دوباره خاموشی‌ها را در برخی نقاط تهران مشاهده می کنیم و دوباره تصادفات در برخی از بزرگراه‌ها بالا رفته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار حسین رحیمی، رییس پلیس تهران بزرگ در حاشیه طرح رعد ۴۳ در جمع خبرنگاران گفت: امروز شاهد نمونه‌هایی از کشفیات همکاران عزیز در پلیس پیشگیری و کلانتری‌های ۸۵ گانه در اولین طرح رعد در سال ۱۴۰۰ و ۴۳ مرحله از رعد هستیم.

وی ادامه داد: در این مرحله از طرح رعد با اخذ ۳۱۱ حکم قضایی و اقدامات اطلاعاتی و شناسایی سارقان، مالخران، سارقان مسلح سارقان به عنف و سایر مجرمان در حوزه کالای قاچاق مواد مخدر شناسایی و در مجموع ۸۶۴ نفر مجرم را در دستگیر کرده و ۴۹۳۳ فقره اموال سرقتی کشف شده است.

رییس پلیس تهران بزرگ خاطرنشان کرد: از این افراد تعدادی به صورت باندی عمل می کردند و ۲۹ باند شناسایی و دستگیر و ۱۳۲ دستگاه خودرو و موتور کشف شده است همچنین ۳۵ دستگاه دوچرخه کشف شده و در این مرحله به ۸۳۴ پرونده رسیدگی شده است. همچنین ارزش اموال مکشوفه ۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بوده است.

به گفته سردار رحیمی در این مرحله از طرح رعد ۴ قبضه سلاح جنگی، ۲۷ قبضه سلاح سرد و ۱۶ کیلو گرم مواد مخدر کشف و ضبط شده است.

وی ادامه داد: یکی از موضوعات که در این طرح ها دنبال می شود، بحث محکو‌مان فراری است که در این مرحله همکارانم موفق به دستگیری ۳۰ نفر از این افراد شده اند.

رییس پلیس تهران بزرگ درباره کالاهای قاچاق گفت: در این مرحله از طرح رعد ۳۱ پرونده قاچاق کالا تشکیل و ۳۲ نفر نیز دستگیر شدند همچنین ۲۶ هزار و ۵۲۰  قلم کالای قاچاق به ارزش هشت و نیم میلیارد تومان کشف شده است.

سردار رحیمی تاکید کرد: طرح‌های پلیس با قدرت تمام برای امنیت و آسایش مردم انجام می شود. به گفته وی ۲۰ تا ۳۰ درصد اموال مسروقه توسط سارقان فروخته می شود اما مقداری که کشف می شود در کمترین زمان تحویل مال‌باختگان داده می شود.

رییس پلیس تهران بزرگ همچنین درباره ماه مبارک رمضان گفت: با فرار رسیدن ماه رمضان باید تلاش کنیم شئونات این ماه را رعایت کنیم. از همین رو از واحد‌های صنفی تقاضا می کنیم که شئونات را رعایت کنند برخی افراد معذوریت شرعی دارند اما باید شئونات را رعایت کنند. همچنین برخی واحد‌های صنفی در مبادی ورودی با رعایت ضوابطی که به آنها ابلاغ شده می‌توانند خدمات ارایه دهند لذا انتظار داریم مردم شئونات را رعایت کنند.

وی درباره تغییر در ساعت منع تردد شبانه در ایام ماه مبارک رمضان گفت: در ایام ماه رمضان تغییری در ساعات منع تردد شبانه ایجاد نشده و ساعت منع تردد از ساعت ۲۲ تا ۳ بامداد است و تغییر نکرده، مگر مصوبه جدیدی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا در این خصوص اعلام شود.

او همچنین درباره رعایت پروتکل‌های بهداشتی از ابتدای محدودیت فعالیت مشاغل از ابتدای هفته گفت: بیش از ۷۰ تا ۷۵ درصد صنوف رعایت می کنند. آنهایی که رعایت نمی کنند در حاشیه‌ها هستند. بیش از ۵۰ گشت اماکن به همراه وزارت بهداشت و وزارت صنعت در حال گشت زنی و نظارت هستند و در این مدت نیز بیش از ۳ هزار و ۴۰۰ واحد صنفی تذکر گرفته اند البته هنوز پلمب صورت نگرفته است اما اگر رعایت نشود مجبور به پلمب نیز هستیم.

وی ادامه‌داد: متاسفانه تجمعات در پارک های بیرون از تهران زیاد شده است. باید مردم کمک کنند تا مشکل برطرف شود.

او درباره برخی خاموشی ها در تهران گفت: دوباره خاموشی ها را در برخی نقاط تهران در این دوره مشاهده می کنیم و دیروز در ستاد کرونا در استان تهران این موضوع را اعلام کردیم. دوباره تصادفات در برخی از بزرگراه‌ها بالا رفته است و در مناطق پرخطر هم نباید خاموشی ایجاد شود و ما درخواست کردیم خاموشی معابر در شب‌ها نداشته باشیم.

وی همچنین درباره درگیری پلیس با سارقان در شب گذشته گفت: شب گذشته حوالی ساعت ۲:۳۰ بامداد در منطقه خلازیر نیروهای گشتی در سرکلانتری دهم در حال گشت بودند که در حین گشت با تعدادی سارق مسلح مواجه می‌شوند اقدام به دستگیری این افراد کرده و آنها متواری می شوند و در جریان تعقیب و گریز یک نفر از سارقان مصدوم و سه نفر دستگیر می شوند. از این افراد نیز یک قبضه سلاح کشف می شود.

وی همچنین درباره برنامه پلیس برای مبارزه با سرقت گفت: وظیفه پلیس برنامه ریزی برای مقابله با مالخران زورگیران و سارقان است ما دائم در حال کار هستیم و بخش اعظم اقدامات ما شناسایی و اقدامات اطلاعاتی است تا حالت تهاجمی نسبت به این افراد داشته باشیم این طرحها نیز ادامه پیدا می کند. در حال حاضر توانسته ایم در این چهار ساله در تهران از ۳۰ درصد سهم سرقت را به ۲۰.۵ درصد برسانیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز