خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای شهر تهران:

در ماه رمضان به فکر سفره‌های خالی مردم باشیم/ شهرداری هزینه‌های تبلیغاتی و تشریفاتی را حذف کند

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۲۱۷۶

رئیس شورای شهر تهران با درخواست از مدیریت شهری بمنظور حداکثر مساعدت ممکن در تامین زندگی کارگران واقشار آسیب پذیر فعال در سازمان بوستانها، پاکبانان و سایر بخشهای شهرداری گفت: شهرداری هزینه‌های تبلیغاتی، تشریفاتی و غیرضروری را حذف کند تا بیش از این شرمنده عزیزان زحمتکش در شهرداری نباشیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن هاشمی در دویست و هشتاد و ششمین جلسه شورای شهر تهران در نطق پیش از دستور خود گفت: در آستانه ماه مبارک رمضان هستیم، فرصتی برای بازگشت به اخلاق و انسانیت، روزه داری در اسلام اگرچه فردی‌ترین عبادت ممکن است، اما آثار اجتماعی گسترده‌ای دارد که مهمترین آن همدردی با نیازمندان و چشیدن طعم گرسنگی و تشنگی برای همه جامعه است. 

او ادامه داد: البته روزه داری واقعی، تنها به گرسنگی وتشنگی محدود نمی‌شود ومهمتر از روزه، رعایت اخلاق و حق الناس وپرهیز از هتک آبرو و آزار دادن دیگران است. 

هاشمی تاکید کرد: شاید این ویژگی روزه داری، امسال با توجه به شرایط سخت اقتصادی که بخش بزرگی از جامعه ما را دچار مشکلات معیشتی کرده است، اهمیت بیشتری یابد. 

او با بیان اینکه با کاهش ارزش پول ملی و تورم شدید فعلی، اکثر دهک‌های جامعه در تامین مایحتاج اولیه و نیازهای حیاتی خود با مشکل مواجهند گفت: شاهد کاهش سبد غذایی و کوچک شدن سفره مردم هستیم. 

رئیس شورای شهر تهران تاکید کرد: در ماه رمضان امسال که بدلیل وضعیت قرمز کرونایی، سفره‌های افطار جمع‌های خانوادگی، دوستانه و کاری برچیده شده است، وظیفه داریم که بیش از گذشته به فکر سفره‌های خالی مردم باشیم. 

او اضافه کرد: متاسفانه گفتار درمانی و دادن وعده‌های بدون پشتوانه ودستورات فاقد آثار اجرایی، یکی از مشکلات جدی دستگاه‌ها است که نمونه بارز آن مساله اتوبوس و واگن است. بطور نمونه در فروردین سال گذشته، رییس جمهور دستوری شفاهی برای تامین فوری ۱۵۰۰ اتوبوس ظرف سه ماه برای تهران دادند که با گذشت یکسال، حتی یکدستگاه هم از آن تامین نشد و در جلسه رونمایی از قطار ملی، بازهم دستوری شفاهی برای تامین بودجه ساخت واگن دادند که امیدواریم به سرنوشت دستورهای قبلی دچار نشود. 

هاشمی تصریح کرد: از مدیریت شهری بخصوص بخش خدمات شهری انتظار داریم در این شرایط سخت، حداکثر مساعدت ممکن را در تامین زندگی کارگران واقشار آسیب پذیر فعال در سازمان بوستانها، پاکبانان و سایر بخشهای شهرداری انجام دهد و هزینه‌های تبلیغاتی، تشریفاتی و غیر ضروری را حذف کند تا بیش از این شرمنده، عزیزان زحمتکش در شهرداری نباشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز