خبرگزاری کار ایران

سرپرست معاونت امور زنان، کودکان و خانواده دادسرای عمومی و انقلاب تهران:

۲۰۰ زندانی زن به مرخصی ایام نوروز رفتند

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۲۰۲۰

سرپرست معاونت امور زنان، کودکان و خانواده دادسرای عمومی و انقلاب تهران از اعطای مرخصی به ۲۰۰ نفر زندانی زن به مناسبت ایام نوروز خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از  روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب تهران، فاطمه ابراهیمی در رابطه با بخشنامه اخیر ریاست محترم قوه قضاییه مبنی بر اعطای مرخصی به زندانیان گفت: در راستای ابلاغ این بخشنامه ٢٠٠ نفر مددجوی زن به مناسبت ایام نوروز به مرخصی اعزام که از این تعداد ۱۷۰ نفر مربوط به حوزه قضایی تهران بوده و برای سهولت خانواده زندانیان در امر تودیع وثایق ازطریق دفتر معاونت امور زنان واقع در شهر تهران این موضوع صورت پذیرفته است.

وی در خصوص دیگر اقدامات برای ایام نوروز بیان کرد: سفره هفت سین نمادین، در دفتر همکاران قضایی توسط محکومین رای کار با امید به آزادی زندانیان برپا شده است.

سرپرست معاونت امور زنان، کودکان و خانواده دادسرای عمومی و انقلاب تهران در بخش دیگری از سخنان خود پیرامون اقدامات اخیر معاونت زنان توضیح داد: در راستای اجرای منویات ریاست معزز قوه قضاییه و تاکیدات دکتر القاصی دادستان محترم عمومی و انقلاب تهران، در امر تقویت شوراهای حل اختلاف با تلاشهای مستمر و پیگیری این معاونت و مساعدت رییس شوراهای حل اختلاف استان تهران شعبه صلحی مستقر در زندان زنان تقویت و با افزودن شعبه دیگر یک مجتمع صلحی برای اولین بار در زندان زنان تاسیس شد.

وی افزود : انتظار می رود با ایجاد این شعبه در امر ایجاد اصلاح ذات البین و آزادی زندانیان گامهای موثرتری برداشته شود.

ابراهیمی با اشاره به اینکه شورای حل اختلاف مستقر در زندان زنان یکی از فعالترین شعب صلحی بوده، اظهار داشت: در سال گذشته همکاران قضایی و کادر اداری شورا موفق به دریافت لوح های تقدیر متعددی شدند و از جمله اقدامات چشمگیر شورا تلاشهای بی وقفه همکاران و برگزاری نشست های متعدد صلح و سازش بالاخص در پرونده های قصاص است به گونه ای که در سال گذشته هفت فقره از پرونده های قصاص منتهی به جلب رضایت اولیای دم و تبدیل قصاص به دیه شدند که این تعداد نظر به آمار زندانیان زن درخور توجه بسزایی است.

سرپرست معاونت امور زنان، کودکان و خانواده دادسرای عمومی و انقلاب تهران با اشاره به فعالیت مستمر معاونت زنان در جلب حمایت و مشارکتهای مردمی در امر آزادسازی زندانیان گفت: برای تحقق این امر نیز نشست های متعدد با خیرین برگزار شد به نحوی که در سال گذشته تعداد کثیری از مددجویان قدیمی زندان زنان که به لحاظ رقم بالای محکومیت اعم از رد مال یا محکومین مالی، با شناسایی خیرین به آغوش خانواده بازگشتند.

ابراهیمی فراهم کردن امکان بهره مندی از وکیل معاضدتی جهت مساعدت با زندانیان نیازمند که فاقد توان مالی هستند را از دیگر اقدامات دانست و ادامه داد : توزیع بسته های سبد کالا بین خانواده ی زندانیان بالاخص خانواده زنان سرپرست خانوار از طریق شورای حل اختلاف، بسیج حقوقدانان تهران بزرگ و خیرین و نیز توزیع کارت هدیه بین زندانیان از دیگر اقدامات این معاونت است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز