خبرگزاری کار ایران

کم رونق بودن فضاهای حضوری نگرانی برای ارزش‌های دینی ایجاد کرده است

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۱۸۶۰

حجت السلام و المسلمین رستمی گفت:کم رونق بودن فضاهای حضوری نگرانی برای ارزش‌های دینی ایجاد کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست خبری پویش قرآنی در بهشت با حضور حجت السلام و المسلمین مصطفی رستمی نماینده ولی فقیه در دانشگاه‌ها و علی تقوی معاون فرهنگی و سیاسی نهاد، ظهر امروز برگزار شد. 

حجت السلام و المسلمین رستمی بیان کرد: یکی از برنامه‌های قابل توجه در دانشگاه برنامه هایی معنوی و فرهنگی مانند اعتکاف، برگزاری مراسم زیارت اربعین و... است. بی تردید یک از پر شور‌ترین برنامه‌های دانشجویان برنامه‌های مذهبی است. پرتعداد و پراستعدادترین جشنواره دانشجویی کشور، جشنواره قرآنی است که بیش از ۳۰۰ هزار شرکت کننده داشته است. 

وی افزود: در فضای کرونایی کشور که یک سال و نیم با آن مواجه هستیم حرکت دانشجویی نشان داد که دانشجویان ‌در گرایش‌های مذهبی در قالب کارهای خیرخواهانه، امداد رسانی در مراکز درمانی، خدمت رسانی به مناطق محروم و... فعالیت داشته‌اند. در نهایت آنچه که اتفاق افتاد مشارکت جدی و حضور مجاهدانه و هرکاری که قابل انجام برای تخفیف آلام بود انجام شد که نتیجه کار دانشجویی است.

رییس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها خاطر نشان کرد: با توجه به تعطیلی فضاهای حضوری دانشگاه‌ها، ما شاهد رشد و شکل گیری مراسم‌های مجازی و هیات‌های مجازی بودیم. ما یک اتفاق پرشور در این بخش را شاهد بودیم به اینصورت که ۸۰۰ مبلغ دینی که در ایام‌های گذشته به شکل حضوری به تبلیغ و مشاوره دینی می‌پرداختند اکنون وارد مجازی شدند. در یک سال اخیر ۱۳۰ مرکز نیکو کاری دانشگاهایان در دانشگاه‌ها با همکاری کمیته امداد تشکیل شد.

رستمی ادامه داد: ما معتدیم ضمن اینکه فضای حضوری تعطیل شده اما جریان حضوری با تکثر و با استقبال بیشتری در حال تعقیب است. نظام سلطه‌گری و وابستگان آنها در تلاش هستند واگرایی و آسیب‌ها را به تصویر بکشند. ما باید به این ابزار توجه کنیم آنها علی رغم عدم اکثریت با سر و صدا دنبال القا هستند در حالی که فضاهای مومنانه ما برای نشان دادن جریان غالب بیشتر تلاش کنند. از این رو پویش در بهشت ارتباط و محبت دانشگاهیان ما  با مفاهیم دینی به ویژه قرآن کریم است.

وی خاطر نشان کرد: یک اتفاق در کنار این پویش رخ خواهد داد که یک نهضت تولید محتوای قرآنی بر اساس مطالعه درست است. طبیعتا کم رونق بودن فضاهای حضوری نگرانی برای ارزش‌های دینی برای ما ایجاد کرده است. قبلا در مساجد، هیئات و... کانون انتقال مطالب مذهبی بود اما اکنون این نگرانی نسبت به گسست آن وجود دارد، از این رو این پویش کمک میکند جریان سابقی که در فضای حضوری بود حفظ شود. 

رستمی گفت: ماه مبارک رمضان قله دینداری بندگان خداوند است حتی کسانی که اهل عبادات دائمی نیستند در این ماه احساس انس را مبدا هستی دارند. این فضا توجه ما را به آثار این ماه بیشتر می‌کند. پویش قرآنی در بهشت دنبال ایجاد شرایطی است که احساس معنونی و انس انسان با خالق هستی را بیشتر کند. 

رییس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها بیان کرد: لازم است در ماه مبارک رمضان قله بودن این ماه در فضای دانشگاهی حفظ شود و پویش در بهشت برای این مهم تلکیف خوبی برای خود تعریف کرده است. ما در فضای کرونا نگران آسیب‌های درونی برای جوامع هستیم. تغییر سبک زندگی ، کم شدن ارتباطات جمعی، محدود شدن تردد و.. ممکن است آسیب‌هایی در پی خود داشته باشد اما فضای معنوی احساس مهجور شدن و منزوی شدن را به انسان‌ها نمی‌دهد. زیرا قرآن انس همه انسان‌ها بوده و ارتباط بی واسطه با خداوند است. از این رو باید با این روش از وقوع آسیب‌ها جلوگیری کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز