خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

شهریه مدارس تیزهوشان باید نصف غیرانتفاعی‌ باشد/ واکنش به اخذ هزینه ۱۸.۵ میلیون تومانی

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۱۴۷۸

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان در خصوص شهریه‌ مدارس سمپاد گفت: شهریه مصوب برای ورودی مدارس تیزهوشان نصف هزینه مدارس غیردولتی است.

«الهام یاوری» رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در واکنش به اخذ شهریه‌های نجومی و خودسرانه از سوی مدارس تیزهوشان و میزان دقیق هزینه مصوب این دسته از مدارس توضیح داد: حق‌الثبت مدارس سمپاد در شهرستان‌ها و مناطق مختلف متفاوت است، طبق مصوبه‌ای که وجود دارد، نصف شهریه مدارس غیرانتفاعی هر منطقه سقف حق‌الثبت مدارس تیزهوشان همان منطقه است.

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان ادامه داد: در صورتی که تخلفی اتفاق بیفتد و محرز شود، ادارات سمپاد شهرستانی موظف هستند که به این مساله رسیدگی کنند.

وی بیان کرد: اگر موردی در خصوص اخذ شهریه بیش از اندازه مصوب در تهران مشاهده شود، افراد می‌توانند به اداره سمپاد شهر تهران مراجع کنند. ما اداره سمپاد شهر تهران را داریم که زیر نظر مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران فعالیت دارد.

یاوری در واکنش به اینکه یکی از مدارس تیزهوشان تهران مبلغ ۱۸ و نیم میلیون تومان بابت ثبت نام از والدین یک دانش آموز دریافت کرده است؟ گفت: افراد شکایت و گلایه خود را می‌توانند، تنظیم کرده و به اداره مربوطه بدهند تا مورد پیگیری قرار بگیرد.

وی تاکید کرد: این مورد مشخصی که به آن اشاره کردید را بررسی خواهیم کرد، اما مبلغ مصوب برای ورودی مدارس تیزهوشان نصف مبلغ مدارس غیردولتی است.

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان با اشاره به تغییر میزان شهریه در هر منطقه گفت: در شهرستان‌ها و شهرهای مختلف جدول مشخصی برای فعالیت‌ها، متناسب با وضعیت هر منطقه تنظیم شده است.

یاوری درباره فوق برنامه‌هایی که در میزان شهریه موثر هستند، گفت: ممکن است مدارس تیزهوشان خدمات فوق برنامه آموزشی یا فعالیت‌های مکملی داشته باشند که شورای مدرسه و انجمن اولیا و مربیان مدرسه درباره آن تصمیم گیری کرده باشند، اما این یک اقدام کاملا داوطلبانه است.

وی در پاسخ به این سوال که اگر تخلف محرز شود، مبلغ اضافی به والدین دانش‌آموزان عودت داشته خواهد شد؟ گفت: بله، اگر مرجع بالاتر یعنی رییس اداره سمپاد در آن شهر و منطقه برایش تخلف محرز شود که خلاف مصوبه رفتار شده، باید آن میزان اضافی عودت داده شود.

او در پاسخ به این سوال که در سال جاری شهریه مدارس تیزهوشان چه میزان افزایش خواهد یافت؟ گفت: از آنجا که ملاک ما شهریه مدارس غیرانتفاعی است، حق ثبت‌نام ما نیز ثابت نخواهد بود که بتوانیم آن را اعلام کنیم، از این رو تابع میزان شهریه مدارس غیرانتفاعی هستیم.

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان درباره میزان تفاوت شهریه مقاطع مختلف در مدارس تیزهوشان بیان کرد: این مورد نیز به میزان شهریه مدارس غیرانتفاعی در هر منطقه بستگی دارد.

یاوری در پاسخ به اینکه آیا تاکنون اعتراضی در خصوص اخذ شهریه اضافی داشته‌اید؟ گفت: مرجع مستقیم اینگونه شکایت‌ها ما نیستیم و ادارات استانی مسئول آن هستند، از این رو فعلا گزارشی در این خصوص به دست من نرسیده است.

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان در پایان گفت: اگر والدین معترض به اخذ اضافه شهریه، شکایت خود را به اداره استان بفرستند و معتقد باشند که به آن رسیدگی نشده، آن وقت ممکن است که به ما ارجاع داده شود، اما تاکنون من موردی را دریافت نکرده‌ام.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز