خبرگزاری کار ایران

ضرورت اتصال سازمان‌های زیرساختی به سامانه هشدار سریع زلزله تهران

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۰۶۹۴

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به راه اندازی سامانه هشدار سریع زلزله شهر تهران گفت: در صورتی که بخواهیم هنگام وقوع زلزله بهره برداری مناسبی از این سامانه داشته باشیم سازمان‌های تخصصی همانند آب، گاز، برق و… باید برنامه ریزی و همکاری لازم را جهت اتصال به این سامانه داشته باشند.

به گزارش ایلنا، رضا کرمی محمدی با تاکید بر اینکه زلزله مهمترین مخاطره پایتخت است، تاکید کرد: با توجه به این که وقوع زلزله هیچگاه خبر نمی‌کند، سازمان‌های دخیل در حوزه بحران در پایتخت باید هر لحظه فرصت را جهت انجام اقدامات پیشگیرانه و افزایش آمادگی‌های لازم برای مقابله با این مخاطره مغتنم بدانند. 

کرمی محمدی با تاکید بر اینکه راه اندازی سامانه هشدار سریع زلزله شهر تهران در سال ۹۹ یکی از مهم‌ترین اقدامات این سازمان در سال گذشته بود، خاطرنشان کرد: در سال جاری تمام تلاش ما توسعه و تکمیل مستمر این سامانه است. 

او با تاکید بر اینکه در حال حاضر امکان ارسال سیگنال هشدار به سازمان‌های تخصصی جهت اقدام به موقع و سریع هنگام وقوع زلزله فراهم است، تاکید کرد: سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران همانگونه که در سال گذشته با سازمان‌های تخصصی و زیرساختی در حوزه مدیریت بحران مکاتباتی را داشته است آمادگی دارد تا در صورت دریافت درخواست از سوی این سازمان‌ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن نسبت به ارائه سیگنال هشدار، جهت بهره‌برداری متناسب با نیاز این سازمان‌ها اقدام نماید. 

کرمی محمدی با اشاره به لزوم اشتراک‌گذاری و یکپارچه‌سازی اطلاعات میان سازمان‌ها و دستگاه‌های دخیل در حوزه مدیریت بحران شهر تهران گفت: بر اساس مصوبه تاریخ ۲۵ تیر سال ۱۳۹۶ هیئت محترم وزیران تمام سازمان‌ها مکلف به اشتراک‌گذاری اطلاعات با سازمان مدیریت بحران شهر تهران شدند. 

کرمی محمدی با اشاره به اینکه بر اساس این مصوبه همکاری‌ها و هماهنگی‌های قابل قبولی با سازمان‌های دخیل در حوزه مدیریت بحران شهر تهران انجام شده است، عنوان کرد: خوشبختانه طی سال‌های اخیر با پیگیری‌های مستمر سازمان مدیریت بحران شهر تهران و همکاری سازمان فاوای شهرداری، خروجی‌های قابل توجهی در راستای ایجاد وحدت فرماندهی در مدیریت حوادث شهری ایجاد شده است. 

او افزود: نتیجه این پیگیری‌ها ایجاد نرم‌افزار هوشمند فرماندهی حوادث شهری است که براین اساس امکان دسترسی و اتصال ستاد فرماندهی مدیریت بحران شهر تهران، مرکز عملیات اضطراری شهر تهران و دیسپچینگ به این نرم‌افزار فراهم شده است. 

او خاطر نشان کرد: سازمان‌های مذکور با دسترسی به اطلاعات نرم‌افزار هوشمند فرماندهی حوادث شهر تهران یا اتصال به آن نسبت به اشتراک‌گذاری اطلاعات حوادث اقدام می‌کنند یا از اطلاعات آن جهت پیشبرد هرچه سریع‌تر و دقیق‌تر عملیات اجرایی هنگام حادثه استفاده خواهند کرد. 

کرمی محمدی افزود: بدین وسیله تمام سازمان‌های مرتبط با حوزه بحران وضعیت حادثه را از لحظه رخداد تا پایان عملیات رصد کرده و در صورت نیاز هماهنگی و اقدامات مناسب با وظیفه ذاتی خود را اجرا می‌کنند. 

رییس سازمان مدیریت بحران شهر تهران گفت: تهران به عنوان پایتخت کشور و شهری که بخش عمده‌ای از زیرساخت‌های سیاسی و اقتصادی کشور در آن مستقر شده نیازمند آن است که با نگاه پیشگیرانه و پیش از وقوع رخداد زلزله به صورت مکرر شاهد برگزاری جلسات هماهنگی با حضور سازمانهای زیرساختی و تخصصی در حوزه مدیریت بحران باشد. 

او با اشاره به اینکه قانون جدید مدیریت بحران مصوب سال ۹۸ بخشی از این همکاری‌ها را در تهران به لحاظ پشتوانه قانونی کمرنگ کرد، خاطرنشان کرد: اما واقعیت همکاری و هماهنگی بین سازمان‌های تخصصی مدیریت بحران پیش از وقوع هر نوع بحران از جمله زلزله ضرورتی انکارناپذیر است. 

 به گزارش روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، کرمی محمدی با اشاره به اینکه سازمان‌ها و دستگاه‌های دخیل در حوزه مدیریت بحران پایتخت با ایجاد زمینه‌های همکاری بین سازمانی می‌توانند موفق به جلب مشارکت اجتماعی و حضور و همراهی مردم پیش از وقوع بحران برای روز حادثه شوند، عنوان کرد: نفس همکاری و هماهنگی بین سازمانی بیانگر تحقق مفاهیمی چون مشارکت به عنوان یکی از شاخص‌های مهم سرمایه اجتماعی است. لذا با پایبندی به این امر مهم می‌توان به مرور نسبت به افزایش سرمایه اجتماعی بین سازمانی و برون سازمانی و جلب مشارکت اجتماعی اقدام کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز