خبرگزاری کار ایران

واکسیناسیون ۲۰۰ کارگر پسماند از فردا آغاز می شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۰۴۶۱

​فاز اول واکسیناسیون کارگران بخش پسماند پزشکی سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران از شنبه ۲۱ فروردین آغاز می‌شود.

به گزارش ایلنا، صدرالدین علیپور، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران درباره واکسیناسیون پاکبانان و کارگران در معرض خطر ابتلا به ویروس کرونا در این سازمان با بیان اینکه پیگیری‌ها برای واکسیناسیون این افراد از اواخر سال گذشته آغاز شده ، گفت: هماهنگی ها با وزارت بهداشت انجام شده و از طرف معاونت این وزارتخانه دستور تحویل ۲۰۰ دوز واکسن به سازمان مدیریت پسماند ابلاغ شده که روز شنبه واکسن ها را دریافت و تزریق آن‌ها را از همان روز آغاز خواهیم کرد.

وی افزود: سازمان مدیریت پسماند، پزشک مقیم دارد و با نظارت وزارت بهداشت و رعایت پروتکل ها در فاز اول ۲۰۰ دوز واکسن به کارگران مدیریت پسماند پزشکی تزریق می شود و در فازهای بعدی برای سایر پاکبانان و کارگران مجتمع پردازش آرادکوه و بخش انتقال پسماند این اتفاق خواهد افتاد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با بیان اینکه طبق پروتکل‌های وزارت بهداشت طوری عمل می کنیم که دوز بعدی نیز پس از دوز اول به این افراد تزریق شود، تاکید کرد: همه پرسنلی که با پسماند عادی مرتبط اند نیز در برنامه واکسیناسیون قرار دارند و اگر سرعت عمل تحویل واکسن ها بیشتر شود و فرایند اداری آن طولانی نشود، تمامی این افراد به‌زودی واکسینه می‌شوند.

علیپور ادامه داد: در سازمان مدیریت پسماند در دو بخش پیگیر واکسیناسیون افراد در معرض خطر هستیم؛ ابتدا کارگرانی که مشخصا با خود سازمان در حوزه های دفن، پردازش، انتقال و جمع آوری پسماند در حال همکاری هستند و بخش دوم بحث مناطق ۲۲ گانه است که البته متولی این بخش خود مناطق هستند.

وی اضافه کرد: البته سازمان پسماند همکاری ها را انجام داده که مناطق فهرست ۱۷ هزار کارگری که در حوزه رفت و روب مشغول فعالیت هستند را به وزارت بهداشت اعلام کنند تا تخصیص واکسن برای آنها اتفاق بیفتد.

بر اساس گزارش سایت شهر، علیپور همچنین تاکید کرد: در سازمان مدیریت پسماند بخش ویژه ای به نام مدیریت پسماندهای پزشکی داریم که هیچ منطقه ای متولی آن نیست و موضوع به خود سازمان برمی گردد. این بخش حدود ۲۰۰ نفر کارگر را شامل می شود که در جمع آوری، انتقال و دفن مستقیما با پسماند پزشکی مرتبط هستند. علاوه بر این کارگران حوزه پسماندهای عادی سازمان مدیریت پسماند نیز در معرض خطر هستند و البته این افراد در اولویت دوم هستند که مجموع این افراد و بخش پسماند پزشکی به حدود هزار و ۶۵۰ نفر می رسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز