خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

درخواست ۲۰ دانشگاه علوم پزشکی برای راه‌اندازی اورژانس هوایی/ توسعه آمبولانس‌های ریلی در سال ۱۴۰۰

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۰۳۱۰

سخنگوی اورژانس کشور با بیان اینکه برنامه ویژه ای برای راه اندازی اورژانس ریلی در سال ۱۴۰۰ داریم، گفت:تقریبا ۲۰ دانشگاه علوم پزشکی دیگر درخواست راه اندازی اورژانس هوایی داشته اند و ما در حال رایزنی هستیم تا بتوانیم برای آنها نیز این اورژانس را فراهم کنیم.

«مجتبی خالدی» سخنگوی اورژانس کشور در گفت و گو با خبرنگار ایلنا درباره راه اندازی اورژانس ریلی گفت: در حال حاضر اورژانس ریلی در زنجان در حال فعالیت است و راه اندازی اورژانس ریلی در شیراز و تهران نیز در دستور کار قرار گرفته و اقداماتی در خصوص آن انجام شده است.

وی ادامه داد: برای سال ۱۴۰۰ برنامه های ویژه ای را با شرکت راه آهن سراسری کشور در خصوص آمبولانس های ریلی داریم و امیدواریم بتوانیم با آن ها به نتیجه برسیم و آنها نیز همکاری لازم را با ما داشته باشند. 

سخنگوی اورژانس کشور خاطرنشان کرد: اورژانس ریلی به ما این کمک را می کند که جابجایی مصدومان از طریق ایستگاه های راه آهن اتفاق بیفتد. همچنین در حوادث و بلایای مهم می توانیم به سرعت مصدومان را از محل حادثه منتقل کنیم. 

خالدی تصریح کرد: خوشبختانه مشابه این طرح با شرکت مترو در تهران در حال انجام است و مسیرهایی برای بیمارستان های تروما سنتر ما طراحی شده است و ما می توانیم مصدومان را از این طریق به یک بیمارستان خاص منتقل کنیم و همچنین می توانیم بیماران را از یک بیمارستان به یک بیمارستان دیگر نیز منتقل کنیم. 

وی درباره اورژانس دریایی گفت: ما چند سالی است که اورژانس دریایی را در جنوب کشور داریم خوشبختانه در سال گذشته ۵ فروند شناور آمبولانس دریایی را توانستیم در جنوب کشور راه اندازی کنیم و عموما اقداماتی که این آمبولانس های دریایی انجام می دهند؛ انتقال بیماران و مصدومان از جزایری است که یا بیمارستان ندارند و یا مرکز تخصصی و یا فوق  تخصصی ندارند.

سخنگوی اورژانس کشور درباره تجهیزات اورژانس هوایی نیز گفت: در حال حاضر ۴۸ فروند بالگرد در مجموعه اورژانس هوایی داریم تقریبا بزرگترین ناوگان هوایی کشور در حوزه خدمات امدادی را مجموعه اورژانس هوایی در اختیار دارد.

خالدی تصریح کرد: این ناوگان وظیفه انتقال مصدومان و بیماران را از مناطق صعب العبور، یا از مسیرهای فرعی و یا در مواقعی که تعداد مصدومان زیاد بوده و باید به سرعت منتقل شوند، برعهده دارند. تقریبا ۲۰ دانشگاه علوم پزشکی دیگر درخواست راه اندازی اورژانس هوایی داشته اند و ما در حال رایزنی هستیم تا بتوانیم برای آنها نیز این اورژانس را فراهم کنیم. 

وی ادامه داد: یک اورژانس هوایی استاندارد دارای سه بخش است اولین بخش؛ بالگرد است، بخش دیگر نیروی تعلیم دیده است و آخرین بخش نیز تجهیزاتی است که مورد استفاده قرار می گیرد. ما در بخش تجهیزات و نیروی آموزش دیده مشکلی نداریم و نیروهای متخصصی را برای این منظور آموزش داده ایم، اما مشکل ما تامین بالگرد است.   

سخنگوی اورژانس کشور گفت: ما در دو سال گذشته توانستیم تعدادی بالگرد مخصوص اورژانس که به آن ها مدی کوپتر می گوییم، در کشور به کار گیری کنیم و امیدواریم در سال ۱۴۰۰ نیز بتوانیم بالگردهایی که تامین می کنیم از نوع مدی کوپتر باشد تا بتوانیم در شرایط ویژه به راحتی از آنها استفاده کنیم. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز