خبرگزاری کار ایران

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرد؛

افزایش کرایه‌ تاکسی، اتوبوس و مترو از اول اردیبهشت

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۰۲۵۰

​معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اعلام اینکه حدود ۳۰ درصد از اتوبوس‌های بخش خصوصی به علت درآمدهای پایین، فعالیت نمی‌کنند، افزود: اگر مصوبه شورای اسلامی شهر تهران در سه-چهار ماه آینده اجرا نشود شرایط برای همه سخت‌تر خواهد شد.

به گزارش ایلنا، سید مناف هاشمی، معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری تهران پنجشنبه -۱۹ فروردین ۱۴۰۰- در حاشیه آیین رونمایی از نخستین قطار ملی مترو، ضمن اشاره به افزایش ۸۵ درصدی عمق داخلی سازی، گفت: این اقدام نشان می‌دهد که صنعت داخلی ایران می‌تواند خودکفا و اشتغال زا باشد. ساخت یک رام قطار ملی نشان داد که می‌توان نیاز سایر متروهای کلانشهرهای کشور را به جز تهران که نیاز به دو هزار دستگاه واگن دارد را برطرف کرد.

او در ادامه تأکید کرد: پس از دریافت لایسنس‌ها و تأییدیه‌های بین المللی که در دستور کار ۴ ماه پیش روی مدیریت شهری قرار دارد، دولت و شهرداری‌ها باید بتوانند سفارش‌ لازم برای انبوه سازی قطار ملی را داشته باشند.

معاون شهردار تهران ضمن اشاره به قرارداد ۱۰۵ دستگاهی واگن مترو، گفت: امید است که دولت ۴۲۰ دستگاه واگن از محل دو هزار دستگاه واگنی که برای کلانشهرها وعده داده بود را به سرانجام برساند. ۶۳۰ دستگاه واگن سهم تهران بود که قرارداد آن با چین منعقد شد اما در سه سال گذشته هیچ اتفاقی برای آن رخ نداد. اگر قرارداد خرید ۴۲۰ دستگاه واگن با قرارداد قطار ملی تنظیم شود، نیازهای مدیریت شهری تاحدودی برطرف می‌شود و از آن‌طرف هم صنعت واگن سازی در کشور رونق داده خواهد شد.

هاشمی درباره اوراق مشارکت ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹، توضیح داد: حدود ۴۲۰ میلیارد تومان از اوراق مشارکت ۱۳۹۸ باقی مانده است. اگر بانک رفاه این مبلغ را پیش از سال ۱۴۰۰ به مدیریت شهری تحویل می‌داد، چهار ایستگاه مترو به بهره برداری می‌رسید. متأسفانه بانک رفاه، وثیقه‌های شهرداری تهران را به عنوان سند قطعی زدن قلمداد می‌کند. سخت‌گیری‌های بانک رفاه به میزانی زیاد است که مدیریت شهری نتوانست در مجموع ۱۲ ایستگاه مترو را افتتاح کند و تنها ۹ عدد ایستگاه سال گذشته افتتاح شد. با معرفی املاک جدید به بانک رفاه، امید است که هرچه سریع‌تر پول به حساب شهرداری واریز شود.

او در ادامه، بیان کرد: ۱۸۵۹ میلیارد تومان از اوراق مشارکت ۱۳۹۹ برای مترو تهران و ۴۵۰ میلیارد تومان برای اتوبوسرانی‌ با عاملیت بانک شهر نهایی شده است. همچنین تلاش می‌شود که ۳۰۰ میلیارد تومان برای واگن تهران دریافت شود. در مجموع ۲۶۰۰ میلیارد تومان ‌می‌تواند تمامی اهداف مدیریت شهری در مترو و اتوبوسرانی تأمین کند. امید است که این اقدامات تأثیر مثبتی در رعایت فاصله گذاری اجتماعی و رفع خطر از شهروندان داشته باشد.

‌معاون‌حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران درباره اجرا و اعمال نرخ جدید کرایه تاکسی و اتوبوس‌ و مترو گفت: تمامی نرخ گذاری‌ها درخصوص تاکسی، اتوبوس، مترو، پارک حاشیه‌ای و طرح ترافیک در شورای اسلامی شهر تهران تصویب شده و به موقع به تأیید فرمانداری، استانداری و وزارت کشور رسید. تاریخ اجرای افزایش قیمت‌ها نیز از یکم اردیبهشت ۱۴۰۰، خواهد بود. به هیچ عنوان این مصوبات تغییر نخواهد یافت. معیشت رانندگان تاکسی و اتوبوسرانی بشدت دچار مشکل است و مدیریت شهری اجازه ندارد حقوق رانندگان را کاهش دهد.

بنابر اعلام سایت شهر، هاشمی با اعلام اینکه حدود ۳۰ درصد از اتوبوس‌های بخش خصوصی به علت درآمدهای پایین، فعالیت نمی‌کنند، افزود: اگر مصوبه شورای اسلامی شهر تهران در سه-چهار ماه آینده اجرا نشود شرایط برای همه سخت‌تر خواهد شد.

به گفته او؛ توافق استانداری و شهرداری و ... این است که اعمال افزایش نرخ حمل‌ونقل عمومی از یکم اردیبهشت ۱۴۰۰ انجام شود.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه اگر در حمل‌ونقل عمومی تحت حمایت دولت قرار نگیرد و نباشد، وضعیت نسبت به امروز برای همه سخت‌تر خواهد شد، گفت: حمایت‌های‌ دولت در چهار ماه گذشته قابل تقدیر است. امید است که سال ۱۴۰۰، سال توسعه بیشتر حمل و نقل عمومی تهران باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز