خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش و پرورش:

نیازمند بهره‌مندی از اندیشه ها، خلاقیت‌ها و دانش معلمان برای رفع چالش‌ها هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۰۱۵۹

وزیر آموزش و پرورش گفت: بهره مندی از اندیشه‌ها، خلاقیت‌ها و دانش معلمان و فرهنگیان کشور، برای رفع چالش‌ها یک نیاز اجتناب ناپذیر است.

به گزارش ایلنا،محسن حاجی میرزایی روز پنجشنبه در گفت و گو با معلمان منتخب آذربایجان غربی که صبح امروز در محل سالن شهید سلیمانی استانداری آذربایجان غربی و بصورت مجازی در بستر شاد برگزار شد؛ بیان کرد: نیازمند بهره مندی ازاندیشه ها، خلاقیت‌ها و دانش معلمان هستیم. اندیشه معلمان نباید صرفًا در معرفی کاستی‌ها بکار گرفته شود؛ بلکه برای حل مسایل نیز باید دانش آنان بهره‌مند شد؛ بهره مندی از تجارب معلمان، برای رفع چالش ها، یک نیاز و ضرورتی اجتناب ناپذیر است. 

وی ادامه داد: استانی موفق است که جوشش اندیشه‌ها و تدبیرشان برای ورود به عرصه‌های گوناگون بیشتر از بقیه باشد. 

حاجی میرزایی گفت: مسایل باید باهم فکری و همکاری حل شود؛ مسأله‌ای حل می‌شود که درک مشترکی بین همه عوامل حل مساله وجود داشته باشد. 

وی با اشاره به تلاش این نهاد برای برقراری عدالت آموزشی گفت: برای این که عدالت آموزشی را گسترش دهیم باید ایده‌های خلاق ارائه شود و این لشکر فرهیخته معلمان، همه به میدان آمده و در این عرصه فعال باشند. 

وزیر آموزش و پرورش افزود: حل مسائل زمانی ممکن می‌شود که اندیشه‌ها روی هم گذاشته شود؛ عمیق فکر کردن به ابعاد مختلف مسایل و پیدا کردن راه حل سنجیده پیش نیاز آن است و برای رفع این چالش‌ها باید «هیأت اندیشه ورز» تشکیل شود. 

حاجی میرزایی با بیان این که کرونا توانمندی‌های بخش آموزش و پرورش را توسعه داد، گفت: با شیوع بیماری کووید ۱۹وارد عرصه ناشناخته‌ای شدیم که در آغاز راه، کار تدریس را سخت می‌کرد اما به رغم مخاطرات و کاستی‌های این وضعیت، با خلاقیت‌ها و تجاربی که معلمان اندوختند، این فرآیند به خوبی استمرار یافت. 

وی درباره دغدغه‌های معلمان، گفت: ما کنار معلمان هستیم و برای دفاع از حقوقشان تلاش می‌کنیم و کمک خواهیم کرد تا حقوقشان احیا شود. 

حاجی میرزایی ادامه داد: وضعیت نیروی انسانی بسیار مهم است و بزرگ‌ترین گام در سند تحول، ساماندهی نیروی انسانی است و همه کسانی که قبل از سال ۱۳۹۲با ما همکار ی می‌کردند تعیین تکلیف شدند و بقیه نیز در آینده تعیین تکلیف خواهند شد. 

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: ما شاخص‌های صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمی را بررسی و ارائه کردیم و کسی بدون داشتن صلاحیت معلمی، نمی‌تواند وارد آموزش و تدریس شود. 

وی گفت: تلاش می‌شود انگیزه‌ای برای معلمان ایجاد شود تا افراد در مسیر کسب خلاقیت‌ها قدم بردارند؛ اجرای صحیح رتبه‌بندی معلمان، تحول عمیقی در نظام تعلیم و تربیت ایجاد خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز