خبرگزاری کار ایران

ستاری خبر داد:

استفاده از واکسن آنفلوآنزای داخلی از شهریور امسال/ تولید نخستین واکسن دام و طیور و آبزیان

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۰۰۸۴

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: سه واکسن انسانی دیگر در زمینه آنفلوآنزا در برنامه تولید قرار دارند و از شهریور ماه امسال از واکسن آنفلوانزا داخلی استفاده خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در جریان افتتاح طرح‌های توسعه و عمرانی کشور گفت: بزرگترین دستاورد در حوزه دانش بنیان شرکت‌هایی هستند که در حوزه تکنولوژی کار می‌کنند چرا که هیچ چیزی در زمینه دانش بنیان خلق الساعه ایجاد نمی‌شود و مراحلی دارد که به تدریج باید طی شود و یک اکوسیستم فعال است. 

او ادامه داد: امروز شرکت‌هایی داریم که خودشان هزینه تحقیق و توسعه را می‌دهند، کارآفرینی می‌دهند و باعث توسعه تکنولوژی و خروج محصول می‌شوند وفرق بسیاری است بین تیمی که خودش پول تحقیق و توسعه را می‌دهد با شرکتی که با کمک دولت به نتیجه می‌رسد. 

ستاری با اشاره به مواردی که امروز افتتاح می شوند گفت: واکسن آنفلوآنزا فصلی امروز در مرحله افتتاح قرار گرفت و مراحل بالینی آن در انتها قرار دارد.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه سه واکسن انسانی دیگر در برنامه تولید قرار دارند گفت: از شهریور ماه امسال از واکسن آنفلوانزا داخلی استفاده خواهیم کرد. 

ستاری در ادمه به افتتاح قطار ملی اشاره کرد و گفت: طرح کلان واگن قطار مترو دیگر برنامه‌ای است که امروز مورد بهره برداری قرار می‌گیرد. در گذشته میزان داخلی‌سازی قطار مترو در تهران ۲۶ درصد بود که در یک پروژه ۱۸ ماهه سنگین، امروز ۷ واگن قطار مورد بهره برداری قرار می‌گیرد. 

او افزود: ۱۸ شرکت دانش بنیان این پروژه را که میزان داخلی‌سازی آن در حوزه دانش فنی ۸۵ درصد است را انجام داده است.امروز اعلام می‌کنم که دارای دانش داخلی طراحی مترو هستیم. 

او به راه اندازی خط تولید موتور نیز اشاره کرد و گف: برنامه دیگر راه اندازی خط تولید موتور به میزان ۵۰۰ هزار موتور در سال است که اولین قرارداد برجام بوده و بزرگترین سرمایه‌گذاری در صنعت خودروسازی در ۱۵ سال اخیر است. 

او ادامه داد: این خط تولید در شیفت کاری خود همزمان ده نوع موتور سه سیلندر و ۴ سیلندر را می‌تواند تولید کند. 

ستاری گفت: در فاز اول در سال ۱۵۰ هزار موتور را می‌توانیم تولید کنیم. همزمان در دانشگاه تهران یکی از بزرگترین مراکز تست موتور افتتاح می‌شود که بین دانشگاه و صنعت شکل گرفته است. 

ستاری در پایان گفت: اولین واکسن دام و طیور و آبزیان نیز امروز افتتاح می‌شود می‌شود و مشخصه آن این است که سرمایه گذار آن یک خانم است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز