خبرگزاری کار ایران

ابتکار:

از زنان کارآفرین حمایت می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۹۸۹۶

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده بر حمایت از زنان کارآفرین تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «معصومه ابتکار» معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در مراسم تقدیر از برگزار کنندگان هشتمین دوره انتخابات زنان کارآفرین برتر ضمن تشکر از کسانی که برای این دوره همکاری داشتند بیان کرد: حقیقتا فکر نمی‌کردم که این برنامه به هشت دوره برسد، اما با همت و پیگیری این اتفاق افتاد و مردم را در انتخاب زنان کارآفرین دخیل کردیم که خوب هم رای دادند.

وی ادامه داد: مهم این است که موضوع رویکرد دو نسل و تاکیدات رئیس جمهور مبنی بر این که ما از زنان توانمند که ظرفیت کارآفرینی دارند و می‌توانند اشتغال ایجاد کنند حمایت کنیم و در این راستا دولت توانسته این حمایت را انجام دهد.

ابتکار افزود: به طور مشخص طرح‌هایی بوده که برای الگوسازی مخصوصاً برای زنان سرپرست خانوار در نظر گرفته شده که باعث ایجاد الگوی نوین مشاغل خانگی بوده که بحث بسیار مفیدی است و امروز هم اهمیت چند برابری پیدا کرده است.

وی گفت: در این زمینه علاوه بر الگویی که با همکاری وزارت کار و وزارت کشور در سطح کشور داشتیم با حضور بیش از ۱۴ هزار نفر زن سرپرست خانوار برگزار شد که همکاری خوبی را برای تسهیلات زنان به همراه داشت، مخصوصاً تسهیلات قرض الحسنه که بسیاری از این موارد برای ایجاد اشتغال‌های کوچک مورد توجه قرار گرفت و توانستیم از بانک مرکزی موافقت بگیریم که سهام عدالت برای وام قرض الحسنه، وام‌های اشتغال در نظر بگیرد.

ابتکار افزود:  ما توانستیم استاندارد مشاغل خانگی را با سازمان ملی استاندارد به تصویب برسانند و همه‌ اینها در شرایط سخت کرونا و جنگ اقتصادی که با آمریکا داریم  انجام گرفت، تحریم‌های ظالمانه که نفس اقتصاد ما را بریده ولی نفس زنان کارآفرین ما برای مقابله با این تحریم‌ها را نبریده و کماکان به لطف خدا شاهد تلاش‌های خانم‌ها هستیم.

وی ادامه داد: با نوآوری و خلاقیت در عرصه‌های مختلف تولیدات کشاورزی، صنایع دستی و فناوری‌های نوین شکل گرفته که باز هم مورد حمایت دولت بوده، ما می‌دانیم که کماکان زنان تحصیلکرده ما از مسئله بیکاری و نبوده فرصت‌های شغلی در خیلی از استان‌ها رنج می برند و یکی از هدف گذاری‌های ما در ارتقای وضعیت زنان و خانواده که در هر استان به تصویب رسیده، توجه به موضوع کارآفرینی و اشتغال برای زنان مخصوصاً برای زنان سرپرست خانوار و دختران فارغ التحصیل است. این گروه هدف ما بسیار مورد اهمیت است،

معاون رئیس جمهور بیان کرد: گروه سوم زنان روستایی هستند در واقع این سه گروه را در این دوره مورد توجه ویژه قرار دادیم همچنین دوره‌های بازاریابی مجازی در حال شکل گیری است.

وی گفت: ما این شرایط را به خوبی درک می‌کنیم و به خوبی در جریان تمام فشارها و سختی‌ها که برای بانوان، دختران و خانواده‌های ما پیش می‌آید هستیم، به همین منظور بوده که دولت سعی کرده علاوه بر تسهیلات لازم در موضوع کارآفرینی و حمایت‌ها مخصوصاً در شرایط کرونا حمایت‌های معیشتی ویژه‌ای را در نظر بگیرد، که امروز هم آقای رئیس‌جمهور حمایت معیشتی ماه مبارک رمضان را به طور خاص علاوه بر حمایت‌های معیشتی دیگر اعلام کردند و علاوه بر این ایشان کارت اعتباری سهام عدالت را اعلام اعلام کرد که افراد می‌توانند با بهره گرفتن از این کارت اعتباری چه برای فعالیت‌های مشاغل، اعتبارات دیگر استفاده کنند و چه برای کمک به مشکلات معیشتی و مشکلات خانوادگی.

ابتکار افزود: فکر می‌کنم طرح کارت اعتباری یک تحول مهمی است برای ۴۰ میلیون صاحبان سهام عدالت که بسیاری از صاحبان سهام عدالت از زنان هستند و امیدوارم بتواند به خوبی از این کارت اعتباری برای پیشبرد فعالیت‌های خودشان مخصوصاً فعالیت‌های کارآفرینی به خوبی استفاده کنند.

وی گفت: رویکرد ما این است که زنانی در روستا و شهر هستند که کمتر دیده می‌شوند و باید این همه تلاش، فعالیت و امیدشان را ببینیم که این خودش قوی‌ترین روش مقابله با تحریم‌ها است و قویترین روش مبارزه با ناامیدی‌هایی است که سعی دارند در فضای رسانه و مجازی القا کنند و به نوعی شرایط را منفی جلوه دهند که یک ذره انگیزه و امید در کسی باقی نماند  زنان ایران با تلاش و تاب آوری در برابر سختی‌ها ایستادگی می‌کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز