خبرگزاری کار ایران

کشف ۷۱۴ قبضه سلاح غیرمجاز توسط کلانتری‌ها و محیط‌بانان

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۹۸۵۲

رییس پلیس پیشگیری ناجا با تاکید بر ضرورت مقابله با زمین خواری به منظور حفظ سرمایه های ملی و مردمی گفت: با رفع تعرض از ۳۴۱ هکتار اراضی دولتی، کشاورزی و منابع طبیعی بیش از ۴۰۰۰ میلیارد ریال از بیت المال مسلمین حفظ شد.

به گزارش ایلنا، سردار مهدی معصوم بیگی اظهارکرد: همه ساله با فرارسیدن تعطیلات پایان سال افراد سودجو با استفاده از خلوتی شهرها با برنامه ریزی قبلی اقدام به زمین خواری و تغییر کاربری اراضی می‌کنند که برای مقابله با این پدیده و حفظ بیت المال مسلمانان تمهیدات ویژه‌ای در قرارگاه نوروزی پلیس پیشگیری ناجا اتخاذ شده بود.

رییس پلیس پیشگیری ناجا افزود: در بازه زمانی ۱۵ روزه از اجرای طرح نوروزی، یگان‌های حفاظت از سازمان ملی زمین و مسکن، سازمان جنگل‌ها و مراتع و سازمان امور اراضی با بسیج تمام امکانات و نیروی انسانی از تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی، جنگل ها و مراتع و اراضی ملی جلوگیری کردند به‌گونه ای که موفق به رفع تعرض از ۶۴۶ فقره زمین خواری در متراژ ۳۴۱ هکتار شدند.

وی ارزش ریالی زمین های آزاد شده را برابر اعلام نظر کارشناسان ۴۶۹۶ میلیارد ریال عنوان کرد و ادامه داد: در این رابطه ۳۳۰ پرونده قضائی تشکیل شد و ۱۲۹ متخلف دستگیر شدند و ۸۵ فقره حکم قضائی به مورد اجرا گذارده شد.

معصوم بیگی با قدردانی از همکاری خوب مردم با پلیس پیشگیری در حفظ سرمایه های ملی و مردمی تصریح کرد: همه ما وظیفه داریم از مواهب خدادادی که متعلق به همه نسل های بشر است حراست و حفاظت کنیم.

رییس پلیس پیشگیری ناجا با تسلیت به خانواده های اولین محیط بانان شهید در سال ۱۴۰۰ که شامگاه روز دوشنبه (۱۶ فروردین) حین صیانت از محیط زیست کشور در منطقه حفاظت شده و شکار ممنوع "فیله خاصه" زنجان بر اثر درگیری با شکارچیان غیرمجاز به شهادت رسیدند، گفت: محیط بانی از جمله شریف ترین و با افتخارترین مشاغل خدمت رسان است چرا که با رشادت و به خطر انداختن جان خود در راه حفظ منابع طبیعی و زیست بوم کشورمان، محیطی امن برای حیات وحش و میراثی ماندگار برای نسل آینده به ارمغان می آورند.

وی افزود: با تلاش مجاهدگونه محیط بانان و کارکنان کلانتری و پاسگاه ها در طول طرح نوروزی تعداد ۷۱۴ قبضه سلاح غیرمجاز کشف و ضبط شد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس معصوم بیگی با تاکید بر اینکه نگهداری، حمل و استفاده از انوع سلاح غیرمجاز که امنیت مردم را با خطر مواجه کند جرم تلقی می‌شود و خط قرمز پلیس است، خاطرنشان کرد: پلیس پیشگیری در برخورد با دارندگان این قبیل سلاح‌ها قاطعانه و برابر قانون برخورد خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز