خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران:

سازمان‌ها راساً نمی‌توانند برای واردات واکسن کرونا اقدام نمی‌کنند/ مردم با حمل و نقل عمومی تردد کنند/ نیازی به استفاده از خودروی شخصی نیست

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۹۵۸۵

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران درباره واردات واکسن کرونا از سوی شهرداری تهران گفت: معمولا سازمان‌ها و تشکیلات راسا برای واردات واکسن اقدام نمی‌کنند و «شرکت شهر سالم» باید درخواست خود را به شورای شهر ارسال کند تا مورد بررسی قرار گیرد.

«زهرا صدر اعظم نوری» رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به سوالی درباره اعلام آمادگی شرکت شهر سالم برای واردات واکسن کرونا و ابلاغ آن از سوی شورای شهر تهران گفت: شرکت شهر سالم باید درخواست کند و این درخواست به شورای شهر ارسال و مورد بررسی قرار گیرد. 

او ادامه داد: معمولا تامین واکسن از طریق وزارت بهداشت اقدام می‌شود و سازمان‌ها و تشکیلات مختلف راسا نسبت به واردات واکسن اقدام نمی‌کنند. 

نوری اضافه کرد: با توجه به محدودیت‌های موجود وزارت بهداشت اولویت‌بندی می‌کند و واکسن را برای گروه‌هایی که در اولویت هستند، اختصاص می‌دهد. 

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت: این اقدام جزو وظایف شرکت شهر سالم نیست. در مجموعه شهرداری براساس اولویت‌بندی، نیروهای بهشت زهرا و خدمات شهری در اولویت قرار گرفتند و در بهشت زهرا واکسیناسیون انجام شده و نیروهای خدمات شهری نیز در حال دریافت واکسن هستند و برای سایر نیروها نیز از همان طریقی که برای نیروهای خدمات شهری اقدام شده، اقدام خواهد شد. 

نوری افزود: لذا اینکه شرکت شهر سالم راسا بخواهد نسبت به واردات واکسن اقدام کند، به این موضوع فعلا پرداخته نشده است و در اولویت نیست. 

نوری همچنین درباره علت کاهش کیفیت هوای تهران در نوروز سال جاری گفت: کیفیت هوای تهران تابعی از آلاینده‌هایی است که در هوا منتشر می‌شود. وقتی به واسطه کووید ۱۹ از خودروهای شخصی بیشتر استفاده می‌شود و تردد بیشتری در سطح شهر انجام می‌شود و از طرفی وقتی در فصل بارش قرار داریم و میزان بارندگی خیلی کم بوده، اینها همه در افزایش آلودگی موثر است. 

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران اضافه کرد: از مردم درخواست می‌شود تا جایی که امکان دارد از خانه‌های خود بیرون نیایند و از انجام کارهای غیرضروری پرهیز کنند و با رعایت پروتکل‌ها و دستور العمل‌های بهداشتی عمل کنند. 

او اضافه کرد: مردم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی می‌توانند از حمل و نقل عمومی استفاده کنند و در این صورت نیازی به استفاده از خودروهای شخصی نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز