خبرگزاری کار ایران

استفاده از خدمات سازمان جغرافیایی برای نوآوری در منابع طبیعی

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۹۳۹۳

مرکز نوآوری و فناوری منابع طبیعی جهت برخورداری از خدمات و امکانات سازمان جغرافیایی در بخش های مختلف جنگل، مرتع و بیابان با این مرکز نشست همکاری مشترک برگزار کرد.

به گزارش ایلنا، حمیدرضا سلیمانی - رییس مرکز نوآوری و فناوری منابع طبیعی و آبخیزداری - امروز گفت: اطلاعات مکانی و جغرافیایی یکی از مهمترین ابزار تصمیم‌گیری منطقی و برنامه‌ریزی در منابع طبیعی است و سازمان جغرافیایی کشور می‌تواند در روزآمد کردن نقشه‌ها، عکس‌های هوایی و تصاویر ماهواره ای به کمک منابع طبیعی بیاید.

سلیمانی در ادامه اظهارکرد: برنامه‌ریزی و طراحی در منابع طبیعی مستلزم شناخت سرزمین و توانمندی‌ها و پتانسیل‌های موجود در آن است که با ترسیم نقشه‌ها می‌توان به این شناخت دست پیدا کرد.

وی با اشاره به برخی از خدمات سازمان جغرافیایی خاطر نشان کرد: این سازمان می‌تواند در زمینه پیشگیری و مقابله با حریق، شناسایی بیماری و آفات، تغییرات اقلیمی در مناطق مختلف را در اختیار منابع طبیعی قرار دهد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی سازمان جنگل‌ها رییس مرکز نوآوری و فناوری منابع طبیعی و آبخیزداری این نشست را زمینه‌ای بر همکاری‌های دوجانبه برشمرد و گفت: به‌زودی این همکاری‌ها در قالب یک تفاهمنامه تعریف می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز