خبرگزاری کار ایران

مسجدجامعی در واکنش به تغییر رنگ حاجی فیروز؛

با صدور بخشنامه نمی‌شود سنت و عرف را تغییر داد

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۹۰۹۲

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران گفت: با بخشنامه نمی‌شود سنت و عرف را تغییر داد و بگوییم حاجی فیروز اینگونه رفتار کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد مسجدجامعی در دویست و هشتاد و چهارمین جلسه شورای شهر تهران در تذکری گفت: امسال در مجموع با توجه به شرایط کرونا کارناوال‌ها توفیق نسبی داشتند و از این بابت تشکر می‌کنم. 

او در ادامه با اشاره به تجربه سه دوره قاجار، پهلوی و پس از انقلاب در ۱۳۰۰ گفت: چند بنای شاخص از این دوره‌ها داریم که نخستین آن سردر باغ ملی است، بنای بعدی برج آزادی است که اهمیت آن به دلیل نامگذاری آن توسط مردم است و سومین نماد شهری تپه‌های عباس آباد است و بسیار ارزشمند هستند. 

مسجدجامعی با اشاره به توپ در کردن در میدان آزادی گفت: مساله توپ در کردن زمانی بود که ساعت نبوده است و اشکالی ندارد که سنت مدرن و جدید شود و استمرار پیدا کند. اما این اقدام نیاز به برنامه ریزی بیشتری داشت و برای سال‌های بعد سنت خوبی است اما باید دقت بیشتری در اجرای آن شود. 

او افزود: اگر قرار است در متن شهر توپ در شود چرا در توپخانه در نشود؟ می شود این سنت را ادامه داد اما با دقت بیشتر و نوآوری در سنت به مقدمات بیشتری نیاز دارد. 

عضو شورای شهر تهران همچنین با اشاره به بخشنامه معاونت فرهنگی درباره حاجی فیروز گفت: با بخشنامه نمی‌شود سنت و عرف را تغییر داد و بگوییم حاجی فیروز اینگونه رفتار کند. نه اینکه سنت عوض نمی‌شود اما باید طبیعت خاص خود را داشته باشد. 

او ادامه داد: پیشنهاد می‌کنم اکنون برای ماه رمضان برنامه ریزی کنیم و رمضان امسال که اوج زندگی شبانه است در برنامه‌های ۱۴۰۰ ندیدم که به آن توجه ویژه‌ای شود. امیدوارم به این مساله توجه شود و پیشنهاد می‌دهم برای نقاره خانه سردر باغ ملی برنامه ریزی شود و از آن در راستای برنامه‌های رمضان استفاده شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز