خبرگزاری کار ایران

حسن بیگی:

انتخابات در فضایی شیشه‌ای برای عموم ملت برگزار می‌شود/ کمرنگ شدن فضای امید در جامعه برای انتخابات مضر است

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۸۸۰۷

رئیس ستاد انتخابات استان تهران گفت: به جز بررسی صلاحیت داوطلبان، سایر موضوعات مربوط به انتخابات هیچ گونه ابعاد محرمانه ندارد و انتخابات در فضایی شیشه ای برای عموم ملت برگزار می شود.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، نخستین جلسه کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان تهران امروز به ریاست شکراله حسن بیگی رئیس ستاد و با حضور اعضای کمیته اطلاع رسانی و جمعی از دبیران خبرگزاری ها برگزار شد.

حسن بیگی در این جلسه ضمن اشاره به آغاز فعالیت ستاد انتخابات استان تهران از ابتدای نیمه دوم سال ۹۹ به عنوان ستاد هماهنگی اظهار داشت: تشکیل کمیته های ستاد انتخابات استان تهران پس از اعلام ستاد کشوری از اسفندماه آغاز شد.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران با بیان اینکه در ۲۸ خردادماه چهار انتخابات مهم میاندوره ای مجلس شورای اسلامی، خبرگان رهبری، ششمین دوره شوراها و سیزدهمین دوره ریاست جمهوری در استان تهران برگزار می شود، گفت: مجموعا۲۰۰ هزار نفر عوامل اجرایی شامل؛ بازرس، ناظر، امنیتی و انتظامی برای برگزاری انتخابات خردادماه ۱۴۰۰ با ستاد انتخابات استان تهران همکاری دارند.

حسن بیگی در مورد تعداد داوطلبانی که برای انتخابات ششمین دوره شوراهای شهر استان تهران ثبت نام کردند و مقایسه آن با دوره پنجم شورا تصریح کرد: در دوره پنجم شورای شهر استان تهران، ۶۰۷۷ داوطلب و در این دوره ۵۹۱۴ نفر ثبت نام کرده اند که ۱۶ درصد آنها بانوان هستند. نحوه ثبت نام نیز؛ ۹۴۳ نفر از طریق اپلیکیشن موبایلی، ۸۹۱ نفر از طریق کامپیوتر، ۵۷۰ نفر از طریق دفاتر پیشخوان دولت و ۳۵۱۰ داوطلب نیز با حضور در فرمانداری ها ثبت نام کردند.

وی با اشاره به اینکه ۲۵۸۶ داوطلب انتخابات شوراها در تهران هستند گفت: برای رقابت در یک کرسی مجلس شورای اسلامی در استان تهران ۹۷۴ نفر اقدام کردند که در نهایت ثبت نام ۵۹۷ نفر قطعی شده است؛ از این تعداد ۹ درصد بانوان، ۳۲ درصد ایثارگر و ۶ درصد دارای سابقه نمایندگی ادوار گذشته مجلس، هستند.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران با تشریح  آمار ثبت نامی داوطلبان انتخابات میاندوره ای مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: از روز ۱۳ فروردین ماه ثبت نام از داوطلبان آغاز شده است و تاکنون ثبت نام ۱۴ داوطلب نهایی شده است.

وی با بیان اینکه  از ۲۱ اردیبهشت ماه ثبت نام داوطلبان انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری آغاز می شود، تصریح کرد: فرمانداران مسئول برگزاری انتخابات در شهرستان های استان هستند و به جز بررسی صلاحیت داوطلبان، سایر موضوعات مربوط به انتخابات هیچ گونه ابعاد محرمانه ندارد و انتخابات در فضایی شیشه ای برای عموم ملت برگزار می شود و کاملا تابع قانون و به دور از اجتهاد عمل می کنیم.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران بی طرفی و قانونمنداری را رویکرد اصلی ستاد دانست و تصریح کرد: کمرنگ شدن فضای امید در جامعه برای انتخابات مضر است و رسانه ها نقشی کلیدی و موثر در مشارکت افزایی به عهده دارند.

حسن بیگی عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب همواره به مشارکت در انتخابات و تعبیر آن به اعتبار و آبروی ملت اشاره دارند و بر همین اساس؛ تلاش همه مجریان انتخابات در کنار وظایف قانونی باید مشارکت افزایی باشد.

وی یکی از راه های افزایش مشارکت مردم را سعه صدر در رسیدگی به صلاحیت ها دانست و تاکید کرد: قانون بدون توجه به سلایق سیاسی و جناحی ملاک بررسی صلاحیت باشد.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران در پایان خاطرنشان کرد: ملاک همه مسئولان و برگزار کنندگان انتخابات اگر قانون باشد موفقیت حاصل می شود. صدا و سیما پر قدرت در ایجاد فضای انتخاباتی جامعه وارد شود و در مقابل یاس آفرینی رسانه های بیگانه، عرق ملی و اعتقاد به حضور در پای صندوق های رای و اثربخشی مشارکت سیاسی در آینده کشور و تصمیم گیری ها برای دولت آتی را تقویت کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز