خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا اعلام شد؛

افزایش حقوق بازنشستگانِ اتوبوسرانی براساس الگوی سازمان تامین اجتماعی/ افزایش ۲۵ درصدی قیمت بلیت اتوبوس از ابتدای اردیبهشت

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۸۶۱۲

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی از افزایش ۲۵ درصدی قیمت بلیت اتوبوس از ابتدای اردیبهشت ماه خبر داد.

«محمود ترفع» مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره افزایش نرخ کرایه اتوبوس‌ها در سال جاری گفت: از اول اردیبهشت ماه نرخ اتوبوس‌های درون شهری تهران بین ۲۵ تا ۳۵ درصد و براساس خطوط مختلف با رعایت قیمت متوسط ۲۵ درصد افزایش می‌یابد. 

ترفع درباره افزایش حقوق بازنشستگان شرکت واحد اتوبوسرانی نیز گفت: بازنشستگان شرکت واحد اتوبوسرانی پس از بازنشستگی زیرمجموعه تامین اجتماعی هستند و همان رقم افزایش حقوق منظور شده از سوی وزارت کار شامل حال آن‌ها می‌شود. 

برنامه ورود۳۰۰ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس جدید به ناوگان حمل و نقل

ترفع درباره خرید اتوبوس‌های جدید برای خطوط حمل و نقل عمومی شهر تهران گفت: سال گذشته ۲۵۰ دستگاه اتوبوس و مینی بوسی که قرارداد آن بسته شد را به موقع تحویل گرفتیم، درباره خرید اتوبوس در سال جاری نیز خرید ۲۵۰ اتوبوس دیگر و همچنین ورود ۵۰ دستگاه اتوبوس برقی با مشارکت بخش خصوصی را در برنامه داریم که بتوانیم تا پایان سال به ناوگان حمل و نقل عمومی تهران اضافه کنیم. 

او درباره تامین منابع خرید این اتوبوس‌ها گفت: بخشی از هزینه از منابع مالی شهرداری تامین می‌شود و بخشی از محل اوراق مشارکت اتوبوسرانی است که ۵۰ درصد آن را شهرداری و ۵۰ درصد آن را دولت باید تامین کند. 

در انتظار اقدام سازمان شهرداری‌ها برای خرید اتوبوس هستیم

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی درباره پیگیری مصوبه ستاد کرونا درخصوص خرید اتوبوس برای کلانشهرهای کشور گفت: تا جایی که از دست ما بر می‌آمد، با سازمان شهرداری‌های وزارت کشور رایزنی کردیم اما متولی آن سازمان شهرداری‌ها است. اطلاعات لازم را در اختیار سازمان شهرداری‌ها قرار دادیم و در انتظار اقدامات آن‌ها هستیم. 

ترفع افزود: شیوع کرونا شرکت واحد اتوبوسرانی را در شرایط ویژه‌ای قرار داد و به ویژه بخش خصوصی در فشار و تنگنای مالی قرار دارد و از طرفی هزینه خرید اتوبوس به حدی افزایش یافته که خرید اتوبوس حتی برای شهرداری تهران نیز سخت شده است و برای بخش خصوصی نیز  خرید اتوبوس‌های جدید به سختی امکان‌پذیر است. 

وی ادامه داد: حتی اورهال اتوبوس‌ها و هزینه تعمیر و نگهداری از اتوبوس‌ها نیز بسیار بالا است و شرایط سختی را برای ما و به ویژه بخش خصوصی در شرکت واحد ایجاد کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز