خبرگزاری کار ایران

در شورای شهر تهران مصوب شد؛

الزام شهرداری به رفع سد معبر ساختمانی غیرمجاز و ایمن‌سازی کارگاه‌های ساختمانی

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۸۱۲۹

اعضای شورای شهر تهران کلیات طرح دستورالعمل حصار کارگاهی در پروژه‌های ساختمانی را به تصویب رساندند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در جریان جلسه دویست و هشتاد و سوم شورای شهر تهران بررسی طرح دستورالعمل حصار کارگاهی در پروژه‌های ساختمانی در دستور کار اعضای شورای شهر قرار گرفت. 

محمد سالاری، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی ضمن قرائت گزارش کمیسیون اصلی گفت: این طرح الزام شهرداری تهران به رفع سد معبر ساختمانی غیرمجاز و ایمن‌سازی کارگاه ساختمانی است. ایمن‌سازی کارگاه‌های ساختمانی یکی از چالش‌های عمده در محلات و مناطق است که همواره دغدغه شهروندان بوده است. 

او ادامه داد: به رغم اینکه از سوی مقررات ملی ساختمانی ضوابطی در این زمینه موجود است اما از طرف شهرداری تهران به صورت جامع و کامل تا به حال عملیاتی نشده است. 

سالاری در ادامه با اشاره به مواد این طرح گفت: در ماده یکم در اجرای بند ۲-۲ مقررات ملی ساخمان برای مواردی از جمله تعبیه حصار موقت کارگاهی، انبارکردن محل استقرار ماشین آلات و انجلم عملیات ساختمانی که منجر به محدود و یا مسدود شدن موقت پیاده راه می‌گردد مجوزهای لازم با رعایت مفاد مباحث ۴ و ۱۲ مقررات ملی ساختمان و در مدت معین صادر گردد. 

رئیس کمیسون معماری و شهرسازی با اشاره به ماده دو این مصوبه گفت: این ماده مربوط به ساختمان‌های گروه ج و د است که ساختمان‌های بزرگ مقیاس را شامل می‌شود. در این ماده ذکر شده است که از زمان لازم الاجرا شدن مصوبه نسبت به ثبت و شروع عملیات ساختمانی اقدام، طرح تجهیز کارگاه ساختمانی و برنامه زمان‌بندی اجرای پروژه باید از سوی شهرداری دریافت و یک نسخه در اختیار شهرداری نواحی قرار گیرد. 

او افزود: شهرداری مکلف است تا طی مدت یک ماه نسبت به اجرای دستورالعمل مربوطه اقدام کند. 

سالاری گفت: کسانی که ساخت و ساز می‌کنند و عرض پیاده راه را برمبنای دستورالعمل انجام می‌دهند، به این دلیل که فضای پیاده راه‌ها در تهران نامناسب است، بهای خدماتی را در آن مدت زمان بپردازند و برای کلیه املاک شمالی از شروع عملیات ساختمانی تا زمان اتمام سقف سازه‌ای طبقه هم کف در صورت اتمام کمتر از یک سال، به ازای هر ماه محدود نمودن پیاده راه pl «ارزش معاملاتی ملاک عمل شورا-عرض ملک» اخذ گردد. 

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل گفت: برای املاکی که در رده گروه ج و د قرار می‌گیرند، اگر بیش از یک سال از شروع عملیات ساختمانی بگذرد، معادل «2pl» اخذ گردد. 

سالاری درباره ساختمان‌های جنوبی گفت: برای این املاک در صورت اتمام کمتر از یک سال همان «pl» اخذ می‌شود. 

به گزارش ایلنا، اعضای شورای شهر تهران به کلیات این طرح مبنی برالزام شهرداری تهران به رفع سد معبر ساختمانی غیر مجاز و ایمن‌سازی کارگاه ساختمانی رای مثبت دادند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز