خبرگزاری کار ایران

معاون اول رئیس جمهور مطرح کرد:

همراهی دولت با خیرین مدرسه‌ساز در حل مشکلات مناطق محروم

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۸۱۰۹

معاون اول رئیس جمهور در آیین افتتاح مجتمع آموزشی المهدی (عج) و هنرستان هنرهای اسلامی مشهد گفت: دولت آمادگی دارد در کنار خیرین مدرسه ساز و با اختصاص اعتبارات بیشتر به حل مشکلات مناطق محروم و حاشیه‌ای کمک کند.

به گزارش ایلنا از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، اسحاق جهانگیری در مراسم بهره‌برداری از مجتمع آموزشی المهدی (عج) و هنرستان هنرهای اسلامی شهید چراغچی در مناطق حاشیه‌ای مشهدمقدس اظهار داشت: دولت آمادگی دارد در کنار خیرین مدرسه ساز و با اختصاص اعتبارات بیشتر به حل مشکلات این مناطق کمک نماید و دغدغه‌های خیر مدرسه‌ساز، آقای «احمد حاتمی»، که این دو مدرسه را ساخته است، باید پیگیری و رفع شود. 

وی با اشاره به اظهارات این نیکوکار مدرسه‌ساز، گفت: طرح تفصیلی شهرک شهید رجایی مشهد، مصوبه کمیسیون ماده ۵ را نیز دارد که باید هر چه سریعتر اجرا و واحد کلانتری مورد نیاز آن به منظور تامین امنیت منطقه ساخته شود. 

معاون اول رییس جمهور با تاکید بر اینکه فشار اقتصادی زندگی و نگرانی مردم ایران بویژه حاشیه‌نشینان کلانشهرها باید برطرف شود، افزود: هرچند امنیت ایران بی‌نظیر است اما دغدغه‌های اقتصادی مردم باید پیگیری و حل شود و برای رفع مشکلات حاشیه شهر مشهد، بویژه شهرک شهید رجایی و مشکلات آن، اگر اعتباری علاوه بر اعتبارات استانی مورد نیاز باشد ما در مرکز اعتباراتی را تخصیص خواهیم داد. 

جهانگیری اضافه کرد: مدرسه المهدی که امروز به بهره برداری رسید در منطقه حاشیه شهر مشهد واقع شده است که تنها در همین منطقه ۱۱۰ هزار دانش آموز مشغول تحصیل هستند و باید دغدغه آن‌ها در خصوص تامین امنیت و توسعه منطقه برطرف و فضایی مملو از آرامش برای آنان فراهم شود. 

وی همچنین با اشاره به توسعه فضای آموزشهای مهارتی در کشور گفت: هرچه تعداد تربیت شدگان آموزشهای مهارتی در هنرستانها افزایش یابد، زمینه تولید و فعالیت بیشتر در این حوزه بیشتر خواهد شد لذا توسعه هنرستانها در سراسر کشور نقش مهمی در رونق تولید خواهد داشت. 

معاون اول رییس جمهور با اشاره به فعالیت مهارت آموزان رشته تراش گوهرسنگ‌ها در مشهد گفت: افزایش مهارت آموزی در تراش سنگهای قیمتی در شهر مشهد با توجه به ظرفیتهای اقتصادی و معدنی آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است لذا باید هر چه سریعتر دغدغه فعالان عرصه گوهرسنگ‌ها مبنی بر محدودیت صادرات زیورآلات و سنگهای قیمتی پیگیری و برطرف شود. 

جهانگیری با اشاره به اینکه آقای رخشانی‌مهر از مدیران موفق دولت هستند؛ ضمن قدردانی از خیر مدرسه ساز بانی این مجتمع آموزشی گفت: آقای حاتمی از فعالان و صاحبنظران حوزه اقتصادی، انسانی خالص و مخلص است که تاکنون با همت وی چندین پروژه آموزشی در مشهد ساخته شده و به بهره برداری رسیده است و حال آنکه در گمنامی، حاضر نیست فعالیت تبلیغاتی انجام دهد و تنها برای خدا و مردم کار می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز