خبرگزاری کار ایران

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش؛

بهبود شاخص‌های جامعه از طریق آموزش و پرورش باکیفیت میسر است

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۷۷۵۲

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: همه مردم و دستگاه‌ها برای داشتن آینده‌ای بهتر و امید بخش در جامعه، باید در آموزش و پرورش مشارکت فعال و سازنده داشته باشند چون تنها راه بهبود شاخص‌های زندگی اجتماعی از طریق آموزش و پرورش با کیفیت، اثربخش، تاثیرگذار و کارآمد میسر است.

به گزارش ایلنا، محمود امانی در دیدار نوروزی با کارکنان دبیرخانه شورای عالی آموزش و پرورش اظهار داشت: با توجه به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری که به طبع آن تغییراتی هم در دستگاه‌ها رخ خواهد داد، بنابراین کارها نباید بر زمین بمانند بلکه باید با جدیت و برنامه ریزی و پیگیری مناسب کارها و برنامه‌ها به سامان برسند.

امانی اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین کارهایی که ما باید در دبیرخانه شورای عالی آموزش و پرورش انجام دهیم، بحث به روزرسانی سند تحول بنیادین است که مقدمات کار انجام شده و ماده واحده آن هم در شورای عالی به تصویب رسیده و برای تایید رئیس جمهور ارسال شده است. برای انجام این کار کمیسیون برنامه درسی را مامور کرده‌ایم تا تایید نهایی ماده واحده مذکور، با تشکیل کارگروه‌های تخصصی روند انجام کار را پیگیری نمایند.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش ادامه داد: دومین کار مهم ما در دبیرخانه شورای عالی، ماده واحده جذب نیروی انسانی در آموزش و پرورش است که باید شاخص‌ها، ضوابط وشرایط جذب نیروی انسانی در آموزش و پرورش تدوین شود. الحمدالله این کار هم با تشکیل کارگروهی از افراد متخصص و با تجربه به نقاط خیلی خوبی رسیده است و امیدواریم به زودی طرح آن به اتمام برسد و برای تصویب به صحن علنی شورای عالی ارائه شود.

وی با اشاره به کار مهم و اساسی دیگر دبیرخانه شورای عالی گفت: بخش محتوای حوزه‌های درسی یادگیری – یاددهی است که این کار در سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در حال انجام است و به محض اینکه به دبیرخانه شورای عالی ارسال گردد، کار بررسی کارشناسی آن شروع می‌شود.

امانی اضافه کرد: تلاش ما این است که محتوای حوزه‌های یادگیری – یاددهی به کف مدرسه بیاید تا بتواند مثمر ثمر باشد و اگر این محتوا شکل بگیرد، ماموریت سایر بخش‌ها هم مشخص و معین خواهد شد.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به چهارمین برنامه مهم و اساسی دبیرخانه شورای عالی ابراز داشت: برنامه اصلی ما ارتقاء عملکرد دبیرخانه شورای عالی آموزش و پرورش به عنوان مرجع سیاستگذاری نظام تعلیم و تربیت کشور است و برای افزایش نقش شورای عالی در بهبود وضعیت آموزش و پرورش کشور باید تلاش کنیم و به طور جدی وارد کار کنشگری شویم، چون هدف ما در شورای عالی بهبود و تسهیل روند کاری آموزش و پرورش فرزندان این مرز و بوم است.

وی افزود: موضوع دیگری که باید به آن توجه جدی شود، مسئله اقتصاد متصل به آموزش و پرورش است که در شعار سال مقام معظم رهبری هم به آن اشاره شده است، باید ببینیم ما در آموزش و پرورش چطور می‌توانیم به رفع موانع تولید؛ اقتصاد و اشتغال کشور کمک کنیم و چگونه می‌توانیم از آنان برای مشارکت در امر آموزش و پرورش و شادابی مدارس کمک بگیریم.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش تاکید کرد: مدرسه در سند تحول بنیادین خیلی مورد توجه قرار گرفته و حیطه‌های مختلفی را هم برای آن تعریف و مشخص شده است از جمله تنوع بخشی به محیط‌های یادگیری، افزایش موقعیت‌های یادگیری، چند تالیفی و…

امانی اظهار داشت: اگر بتوانیم نظام تعلیم و تربیت را از تنگ نظری‌های مختلف خلاص کنیم بزرگترین کار را برای اصلاح آموزش و پرورش کشور انجام داده ایم.

وی با اشاره به موضوع مهم و حساس مشارکت و ترویج روحیه کنشگری در آموزش و پرورش تصریح کرد: همه مردم و دستگاه‌ها برای داشتن آینده‌ای بهتر و امید بخش در جامعه، باید در آموزش و پرورش مشارکت فعال و سازنده داشته باشند چون تنها راه بهبود شاخص‌های زندگی اجتماعی از طریق آموزش و پرورش با کیفیت، اثربخش، تاثیرگذار و کارآمد میسر است. طراحی الگوی مناسب برای مشارکت در امر تعلیم و تربیت یک موضوع مهم و اساسی است که باید روی آن کار کارشناسی دقیق و تخصصی انجام شود.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در پایان تاکید کرد: باید دست به دست هم دهیم تا شورای عالی آموزش و پرورش بتواند نقش کلیدی و راهبری نظام تعلیم و تربیت را به نحو احسن انجام دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز