خبرگزاری کار ایران

سخنگوی وزارت بهداشت در گفت‌وگو با ایلنا:

نتایج سفرهای نوروزی و دورهمی‌ها، هفته آخر فروردین مشخص می‌‌شود/ ویروس انگلیسی در تمام کشور چرخیده است

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۷۴۸۹

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: برای مشخص شدن نتایج سفرهای نوروزی و دورهمی‌هایی که در تعطیلات برگزار شده، حداقل باید تا هفته آخر فروردین صبر کرد.

«سیما سادات لاری» سخنگوی وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به سوالی مبنی بر خطر سفرها و دورهمی‌های نوروزی بر افزایش مبتلاهای کرونا، بیان کرد: برای مشخص شدن نتیجه سفرهای نوروزی و دورهمی‌هایی که در تعطیلات برگزار شده، حداقل باید تا هفته آخر فروردین صبر کرد. 

وی ادامه داد: در حال حاضر روند افزایشی ابتلا و بستری در برخی استان‌ها مشاهده می‌شود که به طور مثال شهرستان‌های قرمز به ۴۶ و شهرستان‌های نارنجی به ۱۱۹ مورد رسیده است.

لاری افزود: این موارد را می‌توان ناشی از عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تجمع‌ها در بازارها و مکان‌های سرپوشیده در هفته‌های منتهی به پایان سال ۱۳۹۹ دانست، در آن بازه زمانی نیز میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی دچار افت شدیدی شده بود و در حال حاضر نیز همین وضعیت ایجاد شده و میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ۵۶ درصد رسیده است و  از طرفی با خطر خیز چهارم بیماری در کشور روبه رو هستیم.

سخنگوی وزارت بهداشت بیان کرد: همان طور که بیش از یک سال گذشته بارها تکرار شده، بیماری کووید ۱۹ قابل پیش‌بینی نیست و کاملا به رفتار اجتماعی خودمان بستگی دارد، هر چقدر میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک بیشتر باشد و هرچقدر به مواردی مانند سفر نرفتن و عدم حضور در دورهمی‌های خانوادگی توجه می‌شد، میزان سرایت بیماری کاهش پیدا می‌کرد.

وی افزود: امیدواریم با سرعت بخشیدن به تامین واکسن و همچنین اضافه شدن واکسن داخلی به چرخه واکسیناسیون، موارد ابتلا به بیماری کاهش پیدا کند و شاهد تابستانی آرام‌تر از سال گذشته باشیم.

لاری در مورد ویروس جهش یافته گفت: به هر حال ویروس جهش یافته انگلیسی در تمام کشور چرخیده، اما هنوز نمی‌توان گفت که این ویروس غالب شده است، این موضوع نیازمند بررسی‌های بیشتر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز