خبرگزاری کار ایران

مصدومیت ۴۲ نفر در حوادث جوی طی ۱۶ روز گذشته

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۷۲۱۷

سخنگوی اورژانس کشور گفت: طی ۱۶ روز گذشته ۴۲ نفر بر اثر حوادث جوی دچار مصدومیت شدند و دو نفر جان خود را از دست دادند.

به گزارش خبرنگار ایلنا ، مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس کشور درباره اقدامات انجام شده در طرح «سلامت نوروزی» گفت: از ۲۵ اسفند  تا ۱۱ فروردین ۲۰۱ هزار و ۳۹۵ ماموریت‌ از سوی اورژانس انجام شده که  ۳۰ هزار و ۶۷۰ مورد  مربوط به حوادث ترافیکی بود.

وی ادامه داد: ۵۸ درصد حوادث ترافیکی مربوط به معابر شهری، ۳۵ درصد مربوط به معابر برون شهری، شش درصد مربوط به معابر روستایی و یک درصد مربوط به سایر موارد بوده است.

سخنگوی اورژانس کشور با بیان اینکه کل مصدومان حوادث ترافیکی ۳۳ هزار و ۶۳۴ نفر است، تصریح کرد: از این تعداد ۲۳ هزار و ۲۰۶ نفر مرد و ۸۹۰۱ نفر زن بوده‌اند. ۷۱۷۳ نفر در محل درمان شده اند و  ۳۳ هزار و  ۶۳۴ نفر به مراکز درمانی اعزام شده اند. از میان این مصدومان ۲۶ هزار و  ۳۷۵ به صورت زمینی و ۸۶ نفر به صورت هوایی اعزام شده‌اند.

خالدی خاطرنشان کرد: بیشترین ماموریت با  ۳۴۰۹ مورد مربوط به تهران و بیشترین مصدوم اعزامی مربوط به استان خراسان رضوی بوده است. از ۲۵ اسفند تا ۱۱ فروردین ، ۹۶۳۰ نفر به ایستگاه های سلامت مراجعه کردند. همچنین در این مدت ۱۷۰هزار و ۷۲۵ ماموریت در خصوص حوادث غیرترافیکی داشت که طی آن به ۱۳۸هزار و ۱۴۶ نفر خدمت رسانی شد که از این تعداد ۷۱ هزار و ۵۳۶ مورد در محل درمان شده‌اند.

 

وی تصریح کرد: همچنین ۷۶ هزار و ۱۹۵ مصدوم طی این مدت آقا و ۵۶  هزار و ۹۱۴ مصدوم خانم بوده‌اند. بیشترین علت ماموریت‌های غیر ترافیکی اورژانس طی این بازه زمانی نیز بیماری‌های قلبی و تنفسی گزارش شده است.

 

سخنگوی اورژانس کشور درباره خدمات اورژانس هوایی تصریح کرد: از ۲۵ اسفند تا دهم فروردین ۱۲۹ مورد ماموریت اورژانس هوایی انجام که طی آن ۸۶ نفر مصدوم ترافیکی و ۹۳ مصدوم غیر ترافیکی را جا به جا کرده است. 

وی با اشاره به حوادث جوی نیز گفت: طی ۱۶ روز گذشته ۴۲ نفر بر اثر حوادث جوی دچار مصدومیت شدند و دو نفر جان خود را از دست دادند. 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز