خبرگزاری کار ایران

حاج محمدی در نشست با گروه های جهادی استان لرستان:

قرارگاه شهید لاجوردی با هدف ساماندهی و توسعه فعالیت گروه های جهادی راه اندازی شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۶۹۸۵

​رئیس سازمان زندان ها در حاشیه سفر به استان لرستان با نمایندگان گروه های جهادی دیدار وگفتگو کرد.

 به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور؛ محمدمهدی حاج محمدی در دیدار با نمایندگان گروه های جهادی و مردمی استان لرستان با اشاره به تشکیل قرارگاه شهید لاجوردی با هدف ساماندهی و توسعه فعالیت گروه های جهادی گفت: شورای مرکزی به ریاست مدیرکل زندان های استان، فعالیت های  قرارگاه  در سطح استان را  مدیریت می کند.

 رئیس سازمان زندان ها با اشاره به ضرورت حضور گروه های جهادی در زندان ها گفت:  ما هنوز از نگاه متعالی حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری«مدظله العالی» در خصوص زندانبانی در نظام اسلامی و جایگاه تربیتی زندان فاصله داریم و برای اینکه این آرمان و نگاه محقق شود به همت گروه های جهادی نیاز داریم.

 وی ادامه داد: امروزه ضدانقلاب برای ضربه زدن به نظام از هر فرصتی برای جوسازی و دروغ پراکنی و سیاه نمایی استفاده می کند از این رو گروه های جهادی که نسبت به نظام و انقلاب و مردم غیرت و تعصب دارند می توانند با انجام فعالیت های مورد نظر این بهانه را از دشمن بگیرند. 

حاج محمدی بیان داشت: کار شما در زندان در دو بخش، کمک به زندانیان برای بازگشت به زندگی سالم و  کمک به خانواده زندانیان برای پیشگیری از توسعه چرخه جرم در جامعه، خلاصه می شود. 

وی خاطر نشان کرد: در خصوص مددجویان در نظر داشته باشید که این عزیزان انسان های آسیب و محتاج  کمک ما هستند. 

عضو شورای عالی قوه قضائیه در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع خانواده زندانیان نیز پرداخت و گفت: این درست است که باید با مجرم برخورد شود اما خانواده وی نباید دچارآسیب شود و مراقبت از خانواده زندانی بر عهده نظام است. 

وی گفت: حتی اگر زندانی را در بهترین شرایط تربیتی قرار دهیم اما از خانواده وی که در معرض انواع آسیب ها هستند مراقبت نکنیم، نمی توانیم در تحقق اهداف اصلاحی و تربیتی موفق باشیم. 

وی تصریح کرد: مراقبت از خانواده زندانی نه تنها او را در پذیرفتن برنامه های اصلاحی و تربیتی یاری و چرخه اصلاح و تربیت را کامل می کند بلکه این تصویر مثبت از نظام را هم در ذهن زندانی ایجاد می کند که هرچند من بخاطر جرم باید در زندان باشم اما افرادی هستند که مراقب خانواده من هستند. 

حاج محمدی با بیان اینکه کار فرهنگی در زندان ها باید عمق داشته باشد افزود: به هیچ وجه به دنبال کارهای سطحی و نمایشی نیستیم چرا که اعتقاد داریم اگر کار فرهنگی عمیق نباشد تاثیر آن نیز در فرآیند اصلاح و تربیت ماندگار نخواهد بود. 

رئیس سازمان زندان ها با اشاره به صدور دستور العمل مشارکت نهادهای مردمی همکار که توسط رئیس قوه قضائیه در اسفند ماه ۹۸ صادر شد گفت: این دستورالعمل فرصتی است برای افراد دغدغه مند تا برای رفع کاستی ها وارد میدان عمل شوند. 

حاج محمدی با بیان اینکه در همین فرصت حضور در زندان ها، تاثیر شهدا را در بازگشت افراد دیده ایم گفت: همانگونه که مقام معظم رهبری فرموده اند که شهدا ستارگانی هستند که می توان با آنها راه را پیدا کرد در میان زندانیان نیز این عشق و علاقه نسبت به شهدا وجود دارد و این یک ظرفیت خوب برای دستگیری از زندانیان است. 

رئیس سازمان زندان ها فرصت کار و فعالیت گروه های جهادی در زندان ها را متنوع خواند و گفت: حوزه بهداشت و درمان، مراقبت از خانواده زندانیان، مددکاری، کمک به آزادی زندانیان، ارائه مشاوره های حقوقی و قضایی به زندانیان و خانواده های آنان از جمله این حوزه ها و فرصت هاست.

 شایان ذکر است پس از سخنان رئیس سازمان زندان ها؛ تعدادی از نمایندگان گروه های جهادی به طرح پرسش ها، دیدگاه ها و نظرات خود پرداختند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز