خبرگزاری کار ایران

سخنگوی اورژانس کشور در گفت‌وگو با ایلنا:

۱۵ هزار و ۵۱۳ مرکز صنفی به مراجع قضایی معرفی شدند/مراجعه بیش از ۲ میلیون نفر به مراکز اورژانس

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۶۸۹۸

سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: از ۲۵ اسفند تا دهم فروردین دو میلیون و ۱۳۹ هزار و ۲۷۷ نفر به مراکز اورژانس مراجعه کرده‌اند که از این میان یک میلیون و ۶۹۲ هزار و ۶۶۹ نفر بیماران سرپایی بوده و ۴۴۶ هزار و ۶۰۸ نفر بستری شدند.

مجتبی خالدی" سخنگوی سازمان اورژانس کشور در گفت و گو با خبرنگار ایلنا درباره خدمات اورژانس از ۲۵ اسفند تا دهم فروردین ماه سال جاری گفت:  از ۲۵ اسفند تا دهم فروردین دو میلیون و ۱۳۹ هزار و ۲۷۷ نفر به مراکز اورژانس مراجعه کرده‌اند که از این میان یک میلیون و ۶۹۲ هزار و ۶۶۹ نفر بیماران سرپایی بوده و ۴۴۶ هزار و ۶۰۸ نفر بستری شدند. همچنین ۲۹ هزار و ۲۳۷ نفر از بیماران در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شدند. 

او ادامه داد: از ۲۵ اسفند سال ۹۹ تا ۱۰ فروردین سال جاری از یک میلیون و ۱۵۷ هزار و ۵۱۸ نفر تست pcr و از ۳۵۲ هزار و ۵۷۱ نفر تست رپید گرفته شده است. 

خالدی درباره اقدامات بهداشتی انجام شده در مرزهای کشور توسط نیروهای اورژانس گفت: در مرزهای کشور ۴۰۹ هزار و ۹۵۱ نفر تحت غربالگری قرار گرفتند و ۱۲۶ هزار و ۱۰۸ نمونه تست کرونا از مسافرین در مرزهای کشور گرفته شده است. 

او درباره خدمات ارائه شده توسط مرکز سلامت محیط و کار گفت: از ۲۵ فروردین تاکنون از ۶ هزار و ۲۲۸ مرکز اقامتی، ۴هزار و ۳۸۶ پایانه مسافری و ۳۵۵ هزار و ۱۷۱ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی بازرسی انجام شده است که از این بین ۳هزار و ۷۹ مرکز پلمپ شده‌اند. همچنین ۴۷۱ هزار و ۳۳۴ مورد ماده غذایی معدوم شده‌اند و ۱۵ هزار و ۵۱۳ مرکز به مراجع قضایی معرفی شده‌اند. 

سخنگوی اورژانس کشور درباره ماموریت‌های اورژانس پیش بیمارستانی انجام شده گفت: در این مدت ۱۸۶ هزار و ۴۷۷ ماموریت اورژانس پیش بیمارستانی انجام شده است که از این بین ۲۸ هزار و ۷۹۶ مورد ماموریت غیرترافیکی و ۱۵۷ هزار و ۶۸۱ مورد ماموریت ترافیکی بوده‌اند. 

خالدی از مراجعه ۹ هزار و ده نفر به ایستگاه‌های سلامت خبر داد و گفت: ۹۲ درصد خدمات در ایستگاه‌های سلامت مربوط به حوادث ترافیکی و ۸ درصد حوادث غیرترافیکی بوده است. 

سخنگوی اورژانس کشور گفت: ماموریت‌های انجام شده مربوط به حوادث ترافیکی در این مدت ۲۸ هزار و ۷۹۶ مورد بوده است که ۵۸ درصد آن مربوط به معابر شهری، ۳۵ درصد معابر برون شهری و ۶ درصد معابر روستایی بوده است. 

او اضافه کرد: بیشترین ماموریت‌های انجام شده در تهران با ۳۳۵۰ ماموریت بوده است و خراسان رضوی با ۱۸۸۹ مصدوم، بیشترین مصدوم اعزامی به مراکز درمانی را داشته است. 

خالدی درباره خدمات اورژانس هوایی صورت گرفته اظهار کرد: از ۲۵ اسفند سال ۹۹ تا ۱۰ فروردین ۱۲۱ ماموریت اورژانس هوایی در کشور انجام شده است و ۸۳ نفر به دلیل حوادث ترافیکی و ۸۸ نفر به دلیل حوادث غیرترافیکی تحت پوشش قرار گرفتند. 

او همچنین با اشاره به خدمات انجام شده توسط اتوبوس آمبولانس و موتورلانس‌ها گفت: ۴۹ ماموریت توسط اتوبوس آمبولانس و ده هزار و ۱۱۸ ماموریت توسط موتورلانس‌ها انجام شده است و ۱۱ هزار و ۱۸۴ مصدوم تحت درمان قرار گرفتند. 

خالدی همچنین درباره احیای قلبی انجام شده در این مدت گفت: ۵۱۶ماموریت احیای قلبی موفق در این مدت در سطح کشور انجام شده است که ۳۵۳ مورد مربوط به مردان و ۱۶۳ مورد خانم‌ها بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز